Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk. Produsert i Østerrike (unntatt de som er tatt inn fra USA da).

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km (det vil som regel si under 200.000 km). En sjelden gang dukker det opp eksemplarer som har kjørt  kun 100-150.000 km og de blir gjerne solgt fort.

Noen få ble solgt nye i 2005 også, men det er fortsatt teknisk sett 2004-modeller.

 

Tror ikke prisnivået vil synke noe særlig i tiden framover, for det vil jo nå begynne å tynnes ut i rekkene av slike relativt kompakte biler med 5 seter, høy hengervekt, automatgir, lavserie samt komfortutrustning som klimaanlegg, elektriske seter osv. I denne prisklassen iallefall.

 

NB! Noen 2003-2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen. Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt. Kan jo slenge 100-150 kg sand eller noe inn bak hvis det er glatt på rampen og/eller dekkene er gamle og harde.

Nei de har nok ikke helt samme kvalitet som en Landcruiser, noe som gjenspeiler seg i prisbildet. Men relativt komfortable er de til tross for stive akslinger både foran og bak.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km (det vil som regel si under 200.000 km). En sjelden gang dukker det opp eksemplarer som har kjørt  kun 100-150.000 km og de blir gjerne solgt fort.

Noen få ble solgt nye i 2005 også, men det er fortsatt teknisk sett 2004-modeller.

 

Tror ikke prisnivået vil synke noe særlig i tiden framover, for det vil jo nå begynne å tynnes ut i rekkene av slike relativt kompakte biler med 5 seter, høy hengervekt, automatgir, lavserie samt komfortutrustning som klimaanlegg, elektriske seter osv. I denne prisklassen iallefall.

 

NB! Noen 2003-2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen. Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt. Kan jo slenge 100-150 kg sand eller noe inn bak hvis det er glatt på rampen og/eller dekkene er gamle og harde.

Nei de har nok ikke helt samme kvalitet som en Landcruiser, noe som gjenspeiler seg i prisbildet. Men relativt komfortable er de til tross for stive akslinger både foran og bak.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km (det vil som regel si under 200.000 km). En sjelden gang dukker det opp eksemplarer som har kjørt  kun 100-150.000 km og de blir gjerne solgt fort.

Noen få ble solgt nye i 2005 også, men det er fortsatt teknisk sett 2004-modeller.

 

NB! Noen 2003-2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen. Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt. Kan jo slenge 100-150 kg sand eller noe inn bak hvis det er glatt på rampen og/eller dekkene er gamle og harde.

Nei de har nok ikke helt samme kvalitet som en Landcruiser, noe som gjenspeiler seg i prisbildet. Men relativt komfortable er de til tross for stive akslinger både foran og bak.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km (det vil som regel si under 200.000 km). En sjelden gang dukker det opp eksemplarer som har kjørt  kun 100-150.000 km og de blir gjerne solgt fort.

Noen få ble solgt nye i 2005 også, men det er fortsatt teknisk sett 2004-modeller.

 

NB! Noen 2003-2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen. Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt.

Nei de har nok ikke helt samme kvalitet som en Landcruiser, noe som gjenspeiler seg i prisbildet. Men relativt komfortable er de til tross for stive akslinger både foran og bak.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km.

Noen få ble solgt nye i 2005 også, men det er fortsatt teknisk sett 2004-modeller.

 

NB! Noen 2003-2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen. Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt.

Nei de har nok ikke helt samme kvalitet som en Landcruiser, noe som gjenspeiler seg i prisbildet. Men relativt komfortable er de til tross for stive akslinger både foran og bak.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km.

Noen få ble solgt nye i 2005 også, men det er fortsatt teknisk sett 2004-modeller.

 

NB! Noen 2003-2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen. Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km.

Noen få ble solgt nye i 2005 også, men det er fortsatt teknisk sett 2004-modeller.

 

NB! Noen 2003-2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen.
Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km.

NB! Noen 2003-2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen.
Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee (kodenavn WJ/WG) 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km.

NB! Noen 2004-modeller har lavere hengervekt da de opprinnelig ble tatt inn som lett lastebil pga. endringer i varebilregler i 2002. De ble så bygget om igjen til personbil. Gjelder ca 300 biler. Disse kan få oppjustert hengervekten igjen til 3500 kg uten for store komplikasjoner.

 

"Etter at varebilreglene ble endret i 2002 ble ikke lenger WJ godkjent som varebil. Krav om statskasse som skal ut og inn i bilen.
Det førte til at salget av WJ gikk rett i kjelleren etter 2002. Det finnes ikke så mange 2003-modeller i Norge på grunn av dette.
Jeep prøvde seg derfor på å oppjustere vektene på WJ slik at de kunne registres som lett lastebil. Disse modellene fikk stivere bakfjærer. Myndighetene satte ned foten for dette etter at flere biler var solgt. Eierne som allerede hadde kjøpt WJ som lett lastebil fikk da en personbil til prisen av en lastebil. Jeep fikk ta hele utgiften."

 

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg

Teerex

Teerex

Jeep Grand Cherokee 1999-2004, fås med ymse motorvarianter i både diesel og bensin fra 140-258 hk.

Automatgir med lavserie og vanligvis Quadradrive diffbremser både foran og bak, så denne drar stort sett hva som helst hvor som helst.

Priser fra 20-60k, men naturligvis tidvis over det også for strøkne 2004-modeller med lav km.

Kan man mekke litt så kan man fort gjøre et godt kjøp i billig-avdelingen. Når disse feiler på EU-kontroll er det mange som dumper dem ganske billig, under 20k også. Men se opp for rust...

En fordel er forsåvidt at bilen er ikke så veldig stor og tung, 460 cm lang og drøyt 1,9 tonn egenvekt.

Har hatt min 2000-modell i 12 år og dratt mye rart opp til ca 4 tonn (feilregnet litt på vekta fant jeg ut i ettertid...) :saint:

(på bildet under hadde jeg 2" hevesett så kroken ble for høy, men nå har jeg montert 1" senkesett isteden, blir mye bedre).

 

tungtransport.jpg.cfc80df50d3ff86064f0188b2051a976.jpg



×
×
  • Create New...