Napoli Startet 14.Mai.2021 Del på Facebook Startet 14.Mai.2021 Noen som vet om vi får tak i Lignu epoxy i Norge, evt om det fins andre løsninger som gjør det samme? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
omhI Svart 14.Mai.2021 Del på Facebook Svart 14.Mai.2021 Bengt Märs har delt en lenke. 23. januar 2017 · Jag har under många år använt Lignu som impregnering och primer till mina båtar och sommarhus, och upptäckt hur bra det verkligen är. När jag till min fasa fick veta att det hade slutat att importeras till Sverige, och jag stog mitt uppe i mitt Colin Archer projekt "Moa", så fick jag nästan panik. Jag hade en burk kvar och på den hittade jag kontaktuppgifter till tillverkare Smith and Co, USA. Tog kontakt med dom och fick ordnat en leverans med flyg hem till Sverige. Nu hade jag så jag klarade mig en stund. Men så tänkte jag, det kanske finns andra som också saknar Lignu, så jag frågade tillverkaren om jag inte kunden få bli deras återförsäljare i Skandinavien. Sagt och gjort, en ny leverans beställdes, och sedan drygt 1 år tillbaks så har jag samtliga deras produkter i lager i Göteborg. kan beställas via hemsidan: www.lignu.nu Där finns även information att läsa om produkterna. har även startat en Facebook sida: Lignu Cpes, där finns lite bilder. Har Ni frågor så kontakta mig gärna. Hälsningar Bengt Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 14.Mai.2021 Del på Facebook Svart 14.Mai.2021 Du kan tynne eks. West epoxy med cellulosetynner, eks Benco 14 fra Jula, eller Lynol. Det skal ikke rare skvetten til før det er tyntflytende. Herdetiden blir lenger, tildels vesentlig lenger. Men det er IMO en god ting når du impregnerer. Det er en forutsetning at det er knusktørt der du bruker det. Jeg har brukt slik tynna poxy ganske mye, bla injisert i et kryssfiner/teakdekk som var delaminert og såvidt vites er det hel "ved" enda, 14 år etter. I det dekket ble det delvis borret og fyllt/etterfylt med tynna west til hullene ikke tok mer, dels injisert med en diger sprøyte, av veterinær/hest-typen(Google "veterinary syringe"). Har du et sted med mye råta, og klarer å få det absolutt helt tørt før du injiserer, ender du opp med ved som kan være vel så sterkt som nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 14.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2021 omhI skrev for 10 timer siden: Bengt Märs har delt en lenke. 23. januar 2017 · Jag har under många år använt Lignu som impregnering och primer till mina båtar och sommarhus, och upptäckt hur bra det verkligen är. När jag till min fasa fick veta att det hade slutat att importeras till Sverige, och jag stog mitt uppe i mitt Colin Archer projekt "Moa", så fick jag nästan panik. Jag hade en burk kvar och på den hittade jag kontaktuppgifter till tillverkare Smith and Co, USA. Tog kontakt med dom och fick ordnat en leverans med flyg hem till Sverige. Nu hade jag så jag klarade mig en stund. Men så tänkte jag, det kanske finns andra som också saknar Lignu, så jag frågade tillverkaren om jag inte kunden få bli deras återförsäljare i Skandinavien. Sagt och gjort, en ny leverans beställdes, och sedan drygt 1 år tillbaks så har jag samtliga deras produkter i lager i Göteborg. kan beställas via hemsidan: www.lignu.nu Där finns även information att läsa om produkterna. har även startat en Facebook sida: Lignu Cpes, där finns lite bilder. Har Ni frågor så kontakta mig gärna. Hälsningar Bengt Genialt. Da kan man bestille direkte derfra. Det gjør det jo litt lettere :) Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Napoli Svart 14.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2021 SamH skrev for 9 timer siden: Det er en forutsetning at det er knusktørt der du bruker det. Det er vel nettopp fordelen med Lignu CPES. Det skal visstnok fortrenge alt "flytende" - og dermed hindre råte. Om det fungerer så bra som det blir reklamert for, er jo et annet spørsmål. Men jeg ser amerikanerne sverger til det. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.