Jump to content

HDMI innganger på Finlux TVen i båten får ikke signal

dennrick

Recommended Posts

Hei,

Kjøpte TV på hyttetorget ifjor som avbildet. Sett Riks TV og den har vært grei. Ville nå kople opp en Apple TV, og jeg får ikke signal på HDMI inngangene til TVen. På en annen 12V TV i båten, en Grundig fra Elkjøp, fungerer det fint.

Jeg har forsøkt å endre video og audio output på Apple TVen på Grundig bildet, for så å kople opp med de ulike innstillingene på Finluxen. Men får ikke bilde.

Har noen tips til hva som kan være feil her?

028AAB24-A717-4959-90D3-F1BF37380F37.jpeg

Redigert av dennrick (see edit history)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Apple TV har noe som HDCP på HDMI signalet. Dette har de fleste andre DVD spillere, PS4 osv og.

Dette er kopibeskyttelse av innhold. 
Mistenker gjerne at Finlux TV ikke støtter HDCP. Derfor får du ikke bildet på Finlux, men på Grundig. 

Hvilke. Apple TV har du? Ser TV ikke støtter Full HD,  så sett Apple TV sin oppløsning til 1280x720, se om det hjelper

Redigert av Dr Nelson (see edit history)
Dr Nelson skrev 12 minutter siden:

Apple TV har noe som HDCP på HDMI signalet. Dette har de fleste andre DVD spillere, PS4 osv og.

Dette er kopibeskyttelse av innhold. 
Mistenker gjerne at Finlux TV ikke støtter HDCP. Derfor får du ikke bildet på Finlux, men på Grundig. 

Jeg har hatt AppleTV tilkoblet Finlux 12V TV i båt i flere år. Ikke vært noe problem.

Takk for tips! Fortsatt ingen lykke. Gått ca 30 ganger mellom de to TVene med Apple TVen med alle mulig ulike innstillinger på output - både på video og audio. Byttet kabel som jeg hadde liggende i båten, men vet ikke om den er "riktig" heller. High Speed står det på begge. Type Apple TV er ikke 4K versjonen, men den før den igjen - den som er litt høyere bygget enn de originale.

Får kanskje prøve en annen HDMI kilde på Finluxen for å sjekke om HDMI inngangene faktisk fungerer ?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

• 2 uker senere...

En liten oppfølger: HDMI inngangene virker ikke. Leverte den til Hyttetorget, og de bekreftet dette idag. Nå skal den enten sendes til reparasjon, eller jeg skal få ny TV. De har hatt den i en uke nå. Litt rart dette tar så tid.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...