nn- Startet 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2021 Hei Jeg har en Lewmar Horizon 900 på båten. Får ikke til å fri slippe ankeret. Må kjøre det ut hele veien. Skal det være slik? Eventuelt, går det å bygge om så jeg kan frislippe? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Hei. Jeg hadde samme problem med en Ilas ankervinsj. Er utløserarmen på plass, så må du nok demontere hele kabularet og rengjøre. På Ilas så var det noen "skiver" som skulle være helt tørre, mens det var noe kon/skiver som skulle smøres inn med marinefett. Etter det så virket den som den skulle. Enkel oppgave da Ilas har flere filmer på Youtube som forklarer det hele. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Kjenner ikke til denne ankervinsjen men på generelt grunnlag så var det ikke vanlig med elektrisk fri slipp av anker på utenlandsk produserte vinsjer på den tiden. Det fulgte gjerne med ett verktøy man mekanisk kunne fri slippe ankret på vinsjen og det samme verktøyet kunne man rulle inn ankret manuelt hvis ikke vinsjen virket. Sitér dette innlegget Link to post
nn- Svart 17.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2021 ingen andre som kjenner denne type vinsj? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2021 (redigert) Mulig dette er samme vinsj under annet merke https://www.p2marine.com/documents/simpson-lawrence/simpson-lawrence-horizon-600.pdf Redigert 17.Mai.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.