Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Nå blir jeg storligen forbauset over hvor stor vitenskap det er å lodde. Jeg har aldri hatt noe kurs i lodding, men har loddet mye rart i løpet av 60 - 70 år. Har aldri opplevd problemer med å lodde sammen ledninger, bortsett fra at jeg noen ganger mangler en hånd eller to på trange steder . .

Et av mine glansnummer var da jeg oppdaget lekkasje i på bilradiatoren, akurat da bilen var fullpakket og klar til ferieturen. Det var på 70-tallet da hermetikkboksene var fortinnet innvendig. Jeg gkk i matboden og tømte en boks med erter, klippet til en passende bit av blikk og loddet på radiatoren. Og så kjørte vi til Italia. Det holdt hele bilens levetid og litt til. Bilen er forlengst borte, men jeg har motoren og radiatoren fremdeles . . .

Ellers er jeg enig i at loddetinn med bly er lettere å bruke til enkel lodding. Har nettop brukt opp alt jeg hadde. Skal sjekke hva de har i Thailand neste gang.

NilsPils

NilsPils

Nå blir jeg storligen forbauset over hvor stor vitenskap det er å lodde. Jeg har aldri hatt noe kurs i lodding, men har loddet mye rart i løpet av 60 - 70 år. Har aldri opplevd problemer med å lodde sammen ledninger, bortsett fra at jeg noen ganger mangler en hånd eller to på trange steder . .

Et av mine glansnummer var da jeg oppdaget lekkasje i på bilradiatoren, akurat da bilen var fullpakket og klar til ferieturen. Det var på 70-tallet da hermetikkboksene var fortinnet innvendig. Jeg gkk i matboden og tømte en boks med erter, klippet til en passende bit av blikk og loddet på radiatore og så dro vi til Italia. Det holdt hele bilens levetid og litt til. Bilen er forlengst borte, men jeg har motoren og radiatoren fremdeles . . .

Ellers er jeg enig i at loddetinn med bly er lettere å bruke til enkel lodding. Har nettop brukt opp alt jeg hadde. Skal sjekke hva de har i Thailand neste gang.

NilsPils

NilsPils

Et av mine glansnummer var da jeg oppdaget lekkasje i på bilradiatoren, akurat da bilen var fullpakket og klar til ferieturen. Det var på 70-tallet da hermetikkboksene var fortinnet innvendig. Jeg gkk i matboden og tømte en boks med erter, klippet til en passende bit av blikk og loddet på radiatoren. Det holdt hele bilens levetid og litt til. Bilen er forlengst borte, men jeg har motoren og radiatoren fremdeles . . .

• Create New...