Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Jannmar skrev 27 minutter siden:

Mener du kabelstrømpe?

?? Mente krympestrømpe eller krympeslange. 

@NilsPils, ser den. Men jeg hadde ikke noen passende rekkeklemmer liggende og jeg har bare alt for mange ganger opplevd at sukkerbiter ikke holder mål. Så ville derfor lodde ledningene hjemme etter at de har ligget til tørk, samt forsegle med krympestrømpe med lim. Da blir det forhåpentligvis aldri problemer. 

Det er også mulig i dette tilfellet å feilsøke gjennom kabelen, da det er samme fargekoder alle veier (oversiktlig). Skulle det være brudd så kan man kutte bort krympestrømpen og måle seg frem og evt lodde på nytt. 

Dette er tross alt multikabelen som går fra motor til instrumentpanel. ?

Når det gjelder strøm ellers i båten så er det stort sett skrudd. 

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Jannmar skrev 21 minutter siden:

Mener du kabelstrømpe?

?? Mente krympestrømpe eller krympeslange. 

@NilsPils, ser den. Men jeg hadde ikke noen passende rekkeklemmer liggende og jeg har bare alt for mange ganger opplevd at sukkerbiter ikke holder mål. Så ville derfor lodde ledningene hjemme etter at de har ligget til tørk, samt forsegle med krympestrømpe med lim. Da blir det forhåpentligvis aldri problemer. 

Det er også mulig i dette tilfellet å feilsøke gjennom kabelen, da det er samme fargekoder alle veier (oversiktlig). Skulle det være brudd så kan man kutte bort krympestrømpen og måle seg frem og evt lodde på nytt. 

Når det gjelder strøm ellers i båten så er det stort sett skrudd. 

• Create New...