Jump to content

Hvilken flytevest?

Swingswong

Recommended Posts

Redningsvest er greit men det er ikke det primære redningsmidlet ombord hos meg. Stort sett er alltid jolla med på tur sommerstid og er den ikke det har jeg uansett en bagflåte for 4 personer som alltid er klar til bruk. I tillegg til at det henger en rad av oppblåsbare redningsvester tørt og fint i skap foran i innredninga.

Dessuten har jeg VHF med GPS og distress, anser kombinasjonen av VHF'en og jolla, evt. bagflåta som det som skal være livlinja om uhellet er ute. Bagflåta vil uansett bli bragt med ut i jolla.

Som øvrig preventivt utstyr ombord forefinnes to motorromskameraer i tilfelle brann i motorrom samt automatisk slukkesystem i tillegg til et nødvendig antall løse brannslukkere.

Jeg har prioritert å tenke sikkerhet. Det skal ikke mer enn en stokk til for å snu opp ned på situasjonen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...