Mastiff
Snåle greier. Jeg byttet impeller (det var helsikes hardt å få den nedpå, jeg måtte bruke et skrujern for å presse inn den halvmåneformede splinten på akslingen for at den ikke bare skulle bli presset ned, og jeg måtte legge all vekta på for å få den langt nok ned til at ikke akslingen låse seg), monterte sammen igjen greiene og startet. Jeg byttet også skåla over og plata under.
Så jeg kjørte i 10-15 minutter, og motoren ble god og varm, sånn at olja rant lett ut da jeg byttet den. Men det kom absolutt ingen kontrollstråle! Det er ikke stopp i vannet, for jeg både kjente og så at det kom vann igjennom propellakslingen i murerbalja jeg kjørte den i (med vannstand et par centimeter over inntakene). Og hvis motoren går for varm fordi det ikke kommer noe kjølevann, vil den jo varsle, og det tar ikke ti minutter uten kjøling. Så nå skjønner jeg ingenting.
Ellers så var ikke den gamle impelleren verst ut. Selvsagt var den litt stivere enn den nye, og armene var permanent bøyd, men det var ikke noe smeltet og hadde ikke løsnet noen biter. Sånn så den ut før jeg tok den av: