Jump to content

Edit History

Andtor

Andtor

Skrivefeil

Ser der er noen gamle tråder om emnet men prøver meg likevel. 

Skal gå fra stavanger til oslofjorden med en 32 fot flybridgebåt (benetau antares 9.80, 2x VP210, klasse B sertifisert) ca 22-24 mai. Ser det er meldt 7sekundmeter vind fra nordvest ved Jæren, og dagen etter er det meldt 5s/m. Ser også at det skrives forskjellig ang strømretninger og vindretninger man må passe seg for i området jæren-lindesnes. Er det noen som kan summere opp ca grense for vindstyrke man kan gå ut i ved Jæren osv uten for mye ubehag, samt vindretning? Andre råd for turen? 

Andtor

Andtor

Skrivefeil

Skal gå fra stavanger til oslofjorden med en 32 fot flybridgebåt (benetau antares 9.80, 2x VP210, klasse B sertifisert) ca 22-24 mai. Ser det er meldt 7sekundmeter vind fra nordvest ved Jæren, og dagen etter er det meldt 5s/m. Ser også at det skrives forskjellig ang strømretninger og vindretninger man må passe seg for i området jæren-lindesnes. Er det noen som kan summere opp ca grense for vindstyrke man kan gå ut i uten for mye ubehag, samt vindretning? Andre råd for turen? 

Andtor

Andtor

Skal gå fra stavanger til oslofjorden med en 32 fot flybridgebåt (benetau antares 9.80, 2x VP210, klasse B sertifisert) ca 22-24 mai. Ser det er meldt 7sekundmeter vind fra nordvest ved Jæren, og dagen etter er det meldt 5s/m. Ser også at det skrives forskjellig ang strømretninger og vindretninger man må passe seg for i området jøren-lindesnes. Er det noen som kan summere opp ca grense for vindstyrke man kan gå ut i uten for mye ubehag, samt vindretning? Andre råd for turen? 

• Create New...