Tor-77 Startet 17.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2021 (redigert) Hallo Jeg har kjøpt meg en billigbåt siden den jeg hadde ble stjålet.. Sånn er livet, og håper den finner et godt hjem i Kaunas som Politiet sa den ble kjørt til. Uansett, Jeg har nå en flott Ibiza 17 med Mariner 90 hk som ligger i Drammensfjorden. Den går bra men jeg har noen problemer med den: Den luter litt mot styrbord- jeg kan vel ikke være så jævla feit? Den luter noe uten noen i også, men i plan blir det værre... Når tilten er under null så er det helt umulig å kjøre den fordi den luter enda mer. Det er stabilisatorfinner på den - og har ikke sjekket om det er vann i dubbeltbunnen på den. Så er det også en del "slakk" i styresnekka. Det er Quicksilver gass og slikt, men jeg lurer på hvor mye det koster å bytte hele greia - er det noen som har erfaring med dette? Har noen manualen til mariner 90 hk 1998-99 modell? Redigert 17.Mai.2021 av Tor-77 motorår (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 17.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2021 Tor-77 skrev for 4 timer siden: Den luter litt mot styrbord- jeg kan vel ikke være så jævla feit? Den luter noe uten noen i også, men i plan blir det værre Jeg har ingen erfaring med Ibiza 17, men båten er relativt smal med bra V-bunn? I så fall kan båten godt bli følsom for skjeiv vektfordeling. Prøv å få mest mulig av vekten i senter på båten, kanskje det hjelper. Ved å øke fart og tilte motor ut, blir det bedre da? Disse stabilisatorfinnene du nevner, hvilken type er det? Jeg hadde tidligere en Bella 510r, som også hadde disse tendensene du nevner, men ved hastigheter over 30 knop rettet den seg opp..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.