mateco
Har samme type båt som deg, og med Magic Chef komfyr og stekeovn!
Jeg hadde lignende problemer med stekeovnen!
I mitt tilfelle så endte det med å demontere hele greia for å sjekke/utbedre.
Både komfyr-del og stekeovn demonterte jeg i ett stykke slik at jeg fikk den ut fra den trange byssa.
Det hele måtte demonteres i ett stykke for ikke å skade kapilar-rør til sensorene i stekeovnen.
Forsiktig demontering av enheten avslørte tæringer på gassrørene opp til stekeovnen. Både gassrør til hovedbrenner og til pilotbrenneren var tæret hull (aluminium).
Skiftet rørene til 8mm kobberrør samt bremserør. Begge kjøpt på Biltema og tilpasset stekeovnen.
Monterte det hele forsiktig på plass i byssa, og har siden fungert 100% (Viktig å ikke skade kapilarrør til pilotflammen og ovnstemperatur!
Ellers så mener jeg å huske atdet skal være mulig å justere pilotflammen til både stekeovn og til "snik"-tenning av komfyr-blussene.
Legger ved et bilde av komfyr før rengjøring:
Pilottenner for komfyr, som jeg omtaler som "snik"-tenner, er montert i senter.
Slik jeg har resonert så tennes "snik"-tenneren når du tenner en av blussene manuelt, og forblir tent så lenge stekeovns knobben er vendt rett opp. Åpner man så en av de andre blussene så tennes den automatisk ved at gassen fra blusset føres mot pilotflammen via føringsrørene.
Når knobben, for stekeovnen, vries til venstre så stenges gassen til begge pilot-brennerne. Altså til stekeovn og til "snik"-tenner.
Dette er amerikanske greier og skalaen på knobben er i Fahrenheit. Manifold trykk på gassen skal være 10 tommer vannsøyle.