John C Startet 19.Mai.2021 Del på Facebook Startet 19.Mai.2021 Sitter med ein sola-båt 28 fot Har følgjande motorar: 1 ford 2401e 54hk 2 volvo penta md21a 60hk Kva ville dykk valgt? Og kvifor? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Noe helt annet. Begge disse to er mindre vellykkede konstruksjoner og dessuten vanskelige å skaffe deler til. F.eks vannpumpe er et problem til begge to. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Martine29 Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Det finnes mye stoff på nettet ang VP Md 21 a og b. Kalles ofte for krølltoppen. Hadde selv en 21b i 9 år og aldri mer. Lærte å bruke verktøy da. Og også på dette forumet finner du mye stoff ved bruk av søkemotoren. Mitt råd er, styr unna. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Om jeg måtte velgt en av disse ville det ha vært Forden. Men den er umoderne, tungstartet og tar stor plass siden den er skråstilt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Trond C Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Jeg hadde Volvo Penta MD21b i ti år. Den gikk og gikk uten å kreve reparasjoner. Gikk fint, lite vibrasjoner. Kreftene kom høyt oppe, så de seksti hestene kommer neppe før man nærmer seg fire tusen omdreininger, hvis de kommer. Den er turtallsvillig, derfor også utsatt for problemer som følge av dette. Motoren, som kommer under mange navn, regnes gjerne som rundt femti hester, grovt sett. Jern kropp og aluminium topp, forskjellig oppførsel ved temperaturendringer, derfor greit å være litt tilbakeholden med brå slike i bruk. Krølltoppen var ikke denne, men storebror, sekssylindrede MD32A, het den ikke det? Krøllene kom lettere med lengden, tror jeg. Stemmer med i at det er annet som gjerne er bedre og helst nyere, og dyrere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.