Slarsken Startet 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2021 Jeg har en 88 mod 15 hk 2-takt mariner som ikke vil gå uten choke. Motoren går fint på tomgang og akselererer kjapt opp til toppfart men så dabber den av. Drar jeg choke halvveis ut går motoren godt igjen og dras den helt ut dør den ut. Har forsøkt å pumpe for å hjelpe evt dårlig bensinpumpe men det hjelper ikke. Kan feil flottørnivå være årsak til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Ja klart det kan. Sjekk flotørventil og nivå. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Sjekk også om tomgangsdysa er ren og fin. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bårdp Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 index skrev 5 minutter siden: Sjekk også om tomgangsdysa er ren og fin. Tomgangsdysa har vel liten betydning på full fart. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 at motoren starter greit og går fint på tomgang uten choke tyder på at tomgangsdysa er greit Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 ivar skrev 5 minutter siden: at motoren starter greit og går fint på tomgang uten choke tyder på at tomgangsdysa er greit Sant det, den overså jeg. Da er det hoveddysa som trenger en rens. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
pipe Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Typisk rusk i forgasseren. Ut med den og gi den en rens. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.