Jump to content

Edit History

pAndahug

pAndahug

1 hour ago, Roger jo said:

Forstår jeg deg rett har du Dette

image.png.b5a4ed9e5b65badc131cb3e31e035800.png

 

Eller Denne

image.png.427be65a0f92f3020ac12e3b5ee43826.png

 

rusk i tilbakeslagsventilen  (kula)

image.png.587d3623bff12dc9474e48eb40723667.png

 

Hei Roger! 

 

Jeg har noe ala det der ja, men det er en servopumpe og et påfyllingsresorvat også inni bildet hos meg. At det er noe med den ene kulen der høres jo absolutt ut som noe som kan være aktuelt. 

 

Kan jeg åpne opp hele pumpen og rense den? Er det noe rep-kit lignende jeg trenger? Er det noe jeg trenger å vite når jeg åpner opp dette? Har aldri demontert en styring før, men antar jeg må lufte etterpå. Når jeg byttet styresylinder så har jeg luftet ved å fylle olje i resorvatet, også fylle på rattpumpen, ved å koble på en slange som skrus rett i rattpumpen, og i oljeboksen, og helle mens jeg vir rattet helt om. Er dette riktig, eller skal det gjøres på andre måter? 

 

Tusen takk for tips, dette hjelper meg et steg videre.

 

Edit: Alternativt, som kanskje er lettest, og best -  kan jeg kjøpe en ny rattpumpe? Hva ser jeg etter når jeg skal se etter en ny? Noen eksempler kanskje? ? Har Volvo penta styrestylinder

pAndahug

pAndahug

1 hour ago, Roger jo said:

Forstår jeg deg rett har du Dette

image.png.b5a4ed9e5b65badc131cb3e31e035800.png

 

Eller Denne

image.png.427be65a0f92f3020ac12e3b5ee43826.png

 

rusk i tilbakeslagsventilen  (kula)

image.png.587d3623bff12dc9474e48eb40723667.png

 

Hei Roger! 

 

Jeg har noe ala det der ja, men det er en servopumpe og et påfyllingsresorvat også inni bildet hos meg. At det er noe med den ene kulen der høres jo absolutt ut som noe som kan være aktuelt. 

 

Kan jeg åpne opp hele pumpen og rense den? Er det noe rep-kit lignende jeg trenger? Er det noe jeg trenger å vite når jeg åpner opp dette? Har aldri demontert en styring før, men antar jeg må lufte etterpå. Når jeg byttet styresylinder så har jeg luftet ved å fylle olje i resorvatet, også fylle på rattpumpen, ved å koble på en slange som skrus rett i rattpumpen, og i oljeboksen, og helle mens jeg vir rattet helt om. Er dette riktig, eller skal det gjøres på andre måter? 

 

Tusen takk for tips, dette hjelper meg et steg videre.

 

Edit: Alternativt, som kanskje er lettest, og best -  kan jeg kjøpe en ny rattpumpe? Hva ser jeg etter når jeg skal se etter en ny? Noen eksempler kanskje? ?

pAndahug

pAndahug

56 minutes ago, Roger jo said:

Forstår jeg deg rett har du Dette

image.png.b5a4ed9e5b65badc131cb3e31e035800.png

 

Eller Denne

image.png.427be65a0f92f3020ac12e3b5ee43826.png

 

rusk i tilbakeslagsventilen  (kula)

image.png.587d3623bff12dc9474e48eb40723667.png

 

Hei Roger! 

 

Jeg har noe ala det der ja, men det er en servopumpe og et påfyllingsresorvat også inni bildet hos meg. At det er noe med den ene kulen der høres jo absolutt ut som noe som kan være aktuelt. 

 

Kan jeg åpne opp hele pumpen og rense den? Er det noe rep-kit lignende jeg trenger? Er det noe jeg trenger å vite når jeg åpner opp dette? Har aldri demontert en styring før, men antar jeg må lufte etterpå. Når jeg byttet styresylinder så har jeg luftet ved å fylle olje i resorvatet, også fylle på rattpumpen, ved å koble på en slange som skrus rett i rattpumpen, og i oljeboksen, og helle mens jeg vir rattet helt om. Er dette riktig, eller skal det gjøres på andre måter? 

 

Tusen takk for tips, dette hjelper meg et steg videre.



×
×
  • Create New...