Jump to content

Yamaha 30hk 3 sylinder spruter masse vann opp fra begge sider .

Yochi22

Recommended Posts

Hei, jeg har en 10,5 fots Colibri-x med V-bunn . Motoren er boltet fast i akterspeilet. Kavitasjonsplaten ligger i ett med bunnen av båten og den går kjapt i plan . Men jeg misliker at den spruter så mye og har en mistanke om at jeg taper noen knop når det er sånn som det er . Kan det hjelpe med å tilte motoren opp eller ned ?Hva kan jeg gjøre? Hvor mange knop er det jeg mister? Hvis det bare er 1-2 knop som det er snakk om så vet jeg ikke om jeg har motivasjon til å forhøye hekken . 

Det kan hjelpe å tilte ut motor. Å trimme motor ut har meget stor betydning for fart, ikke uvanlig med 6-7 knop. Prøv deg frem.

Siden motor er boltet fast, så er det vel mulig å løfte motoren på boltehullene? Hvor mye mer fart du får med å løfte motoren vet jeg ikke, men det er viktig for totalopplevelsen at båt, motor og propell er montert slik at det passer sammen. Ved å løfte motoren ett eller to hull kan muligens sprutingen reduseres betraktelig...

Ta gjerne bilde og legg ut her, så kan det tenkes at du vil forslag til gode løsninger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...