dude
Popeye70 skrev for 3 timer siden:
Kona gikk på eget initiativ, jeg er helt uskyldig der.
Hun gjorde vel det.. godt vant siden hun har et slikt pinglete mannfolk sikkert?
Neida, jeg fyrer deg bare opp litt Popeye, kjenner deg ikke, men regner med du tåler det bedre enn bråk på natta, (om ikke får det nå stå sin prøve) vi vil vel ikke ha det like tamt og stille her på forumet som om natten i gjestehavna :)
Forøvrig, seriøst, jeg er av den oppfatning at litt latter og leven på natta om sommeren lever jeg godt med, og det har ikke plaget meg noen særlig grad noensinne. Faktisk smiler jeg litt for meg sjøl nå som sevja stiger og jeg hører på feststemte folk til langt på natt ute her hjemme. jeg bor med direkte luftlinje et par hundre meter til to utesteder. Det har på en måte manglet noe i helgene det siste året. Selv om det er en liten plass, ja så kan de la seg høre :-) Jeg synst det hører sommeren og ungdommen til. selv om det selvsagt også er noen gamle gretne menn som pusher femti (som meg/oss her) blant dem. I en båthavn har det ikke plaget meg noengang. Selv om jeg ligger i vågen i Bergen, med den aktivitet det medfører. Hadde det gjort det ville jeg enkelt og greitt lagt meg en annen plass heller enn å forlange at så fryktelig mange måtte ta hensyn til meg. Det tenker jeg at også de andre som vil ha særlig fred og ro kan gjøre. Hvorfor være på en plass der man vet man ikke trives, eller familie og unger heller ikke har det kjekt? Eller man må bruke/skape negativ energi. Når det finnes rolige steder like ved? Det er min mening, så er det legitimt om andre har en annen mening. Kan også legge til at jeg er avholdsmann sjøl, forsvarer ikke egne handlinger med min mening da jeg aldri holder noen våkne på natta, men er heller ikke fanatiker!
Noen ungdommer lånte båten min i fjor, de lå ved bryggen i Bergen. ytterst av fire båter. De hadde visst holdt det gående til klokka fire på morgenen. Jeg spurte om de hadde plaget noen, og var litt bekymra for om noen skulle finne ut eier av båten og komme og (prøve å) gi meg juling :-)
Men neida, de hadde snakket med nabobåtene dagen etter, de mente det var naturlig, artig at de bada og koste seg, og at slik måtte det være. Men han ene var litt iirritert over ei kjærring som trampa over båten hans utover natta med sko på og stod der og skreik til ungdommene at de forstyrra henne . Det hadde han våkna av..
Ellers til disse vandrerhistoriene/røverhistoriene om rekeskall osv, sorry, jeg tror ikke på det. er nok bare bøff, og om det hadde blitt gjort ville man nok blitt minst like upopulær blant nabobåtene og havnevertene som de som satt oppe litt utover natta. Måker som slåss om fiskeavfall konsentrerer seg nok ikke bare til en båt desverre.
Jeg har fått kjeft av havnevert og nabobåter fordi ungene mine stod på kaia og fisket. Det er ikke i henhold til reglene, nettopp fordi det tiltrekker seg måker som bråker, rapper mat fra folk, og driter ned båter og kalesjer. men jeg noterer meg at her menes det at det er akseptabelt, det er jo så sjarmerende, virkningsfullt og plager vel ingen?
Så forøvrig i Budstikka at kommunen skulle leie inn vektere, for å passe på.. ikke at folk bråka i havna,, men at de ikke matet svanene :-) Det lå bak betalingsmur, så så ikke om det var Asker eller Bærum. https://www.budstikka.no/natur-og-miljoe/vektere-skal-hindre-mating-av-sinte-svaner/641657!/
Jeg har også fått beskjed om å slukke grillen på brygga av havneverten da jeg og guttungen skulle grille oss noe fisk vi hadde fått (fra båten på fjorden må vite).. det var ikke i henholdt til reglene. av brannhensyn? vistnok, på en betongbølgedemper, ytterst ute, der kun min båt lå. Kunne ta grillen ombord i båten, om jeg ikke visste at det fantes griller man kunne feste på rekka? Jeg tenkte i mitt stille sinn: er det dette de bruker havneavgifta jeg betaler til å lønne? Ikke rart det er dyrt i gjestehavn. vil vi ha enda flere, som passer på enda flere regler?
Men nå ble det mye betraktninger her, får stoppe, og selvsagt ønske alle en båtsommer som svarer til forventningene. om det er storm eller stille :-)