Jens_P
Komodo skrev for 8 timer siden:Men dette gjelder ikke bare gjestehavner Popeye, akkurat det samme i uthavner og holmer og skjær.
Du finner det også i boligområder og hytteområder av og til. Naboer sender ut "nabovarsel" om at de skal ha fest og hageselskap hvor det kommer til å bli tildels høy musikk og støy til langt utpå morgenkvisten.
De mener å ha rett til dette siden de har varslet på forhånd. De som ønsker ro kan bare reise bort hvis de ønsker en hel natts søvn. De har tross alt varslet, så hvis du velger å bli hjemme er det din egen skyld!
Det skjer ikke så veldig ofte, heldig vis. Men ikke særlig hyggelig når man arbeider skift og må opp og på jobb kl. 6 en lørdag eller søndag morgen.
Bonus er at jeg ikke har dårlig samvittighet når jeg starter snøfreseren kl. 05:30 utenfor naboens soveromsvindu en en vinterdag.
Støy en del av livet og en del av konfliktene som oppstår når mennesker oppholder seg på samme sted.
Er dessverre litt for mange som har den holdningen at hvis du ikke liker det jeg gjør, så kan du finne deg et annet sted å være!
En av problemstillingene er at de som ønsker å drikke alkohol og feste til ut i de små timene også ønsker å være på de fine og populære stedene. Er tross alt i de gode havnene vi samler oss, hvor vi kan ligge trygt og i le for vær og vind.
Lyd bærer langt over stille vann, ikke alle er klar over det.
Minnes et år beboere i Åsgårdstrand klaget på høy musikk og forstyrret nattesøvn. Det var russen som hadde samlet seg og hadde fest på Larkollen!
Har ikke noe løsning på dette, bare konstaterer at det av og til fører til interessekonflikt. Enten vi er i båt eller ikke!