Jump to content

Edit History

Hedwig

Hedwig

Ugleseth skrev 25 minutter siden:

Jøss, dette har jeg nesten lyst til å lage et svarinnlegg til.

"Dette strider totalt mot båtlivets klassiske frihets begrep, «først inn, først plass»!"

Ja, det passer for noen, de som står grytidlig opp. Raser avgårde i motorbåtene sine mens de graver opp hekksjø og slipper ut co2 og så legger seg til før klokken er tolv og får det akkurat som de vil. Skulle det mot formodning være fullt er det jo greit å frese av gårde i 25 knop til neste havn.

Vi som synes båtlivet er best på sjøen og ikke i havnen, er imidlertid veldig glade i Dockspot og har mer eller mindre gått over til å enten velge uthavn eller havner med Dockspot.

Dockspot er genialt fordi det lar oss oppfylle Børresens gamle slagord:
"Jeg elsker å seile og seiler så seint det går an, for turen tar slutt når du kommer til land." Vi ankommer helst etter 20 på kveden. Da vil vi vite at vi har en plass å legge oss til. Og vet vi det kan vi jo disponere kreftene etter det og seile selv om det ikke går så fort eller selv om det er strevsomt i motvind og mye å gjøre. Stort bonus at vi får et kart over havnen som sier hvor vi skal ligge slik at vi lager minst mulig bråk for de som allerede er ankommet. Så er det tampen i land og opp på land for å spise. 

Hedwig

Hedwig

Ugleseth skrev 15 minutter siden:

Jøss, dette har jeg nesten lyst til å lage et svarinnlegg til.

"Dette strider totalt mot båtlivets klassiske frihets begrep, «først inn, først plass»!"

Ja, det passer for noen, de som står grytidlig opp. Raser avgårde i motorbåtene sine mens de graver opp hekksjø og slipper ut co2 og så legger seg til før klokken er tolv og får det akkurat som de vil. Skulle det mot formodning være fullt er det jo greit å frese av gårde i 25 knop til neste havn.

Vi som synes båtlivet er best på sjøen og ikke i havnen, er imidlertid veldig glade i Dockspot og har mer eller mindre gått over til å enten velge uthavn eller havner med Dockspot.

Dockspot er genialt fordi det lar oss oppfylle Børresens gamle slagord:
"Jeg elsker å seile og seiler så seint det går an, for turen tar slutt når du kommer til land." Vi ankommer helst etter 20 på kveden. Da vil vi vite at vi har en plass å legge oss til, og helst få et kart over havnen som sier hvor vi skal ligge slik at vi lager minst mulig bråk for de som allerede er ankommet. Så er det tampen i land og opp på land for å spise. 

• Create New...