Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Et eller annet startbatteri som gir høy CCA. Hulda har startbatteri beregnet for lastebil, ca. 170 Ah. Kan et slikt batteri overleve som startbatteri i eks. hjullaster, overlever det også i baugen på en båt. Funker som et skudd. Forventet levetid på batteriet, minst 10 år.

Korreksjon, batteriet mitt er på 150 Ah og gir 1000 A. Montert 15.09.2013.

Ble nysgjerrig på Otima. Sjekket hos Tahsen. RedTop 50 Ah gir 850 A. AGM. Ca. 2500 kroner. Baugpropellen min er en Sleipner 95. Sikringen er 400 A. Motoren trekker altså vesentlig mindre enn 400 A. Det batteriet jeg har nå, betalte jeg vel 1800 kroner for. Batteriet mitt driver også ankerwinchen. Derfor trenger jeg Ah. Og for å matche batteriet mitt, trenger jeg tre stk RedTop. Så for 7500 kroner får jeg noe som matcher batteriet mitt. Med en CCA som elektromotorene ikke kan absorbere. Og så holder de i mer enn 30 år, iflg. reklamen. Det er et eller annet her jeg ikke forstår.

Hulda

Hulda

Et eller annet startbatteri som gir høy CCA. Hulda har startbatteri beregnet for lastebil, ca. 170 Ah. Kan et slikt batteri overleve som startbatteri i eks. hjullaster, overlever det også i baugen på en båt. Funker som et skudd. Forventet levetid på batteriet, minst 10 år.

Korreksjon, batteriet mitt er på 150 Ah og gir 1000 A. Montert 15.09.2013.

Hulda

Hulda

• Create New...