forskern Startet 21.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2021 Under benken min, bakerst i Rib’en, så har bunnplatene morknet opp og må erstattes. Jeg regner med at «vannfast finer» er det vanlige å bruke til slikt? Hvor får jeg kjøpt det? Litt kjapp googling har ikke gitt noe klart svar så veldig fint om dere kan gi meg noen råd. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 21.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2021 «Vannfast finer» er et mye brukt uttrykk, men jeg tror ikke særlig mye av det tåler saltvann over tid. Det er litt forskjell på hva slags lim som er brukt for å lime sammen lagene, og det kan nok gjøre en forskjell. Men det som virkelig gjør susen er å male over noen strøk med epoksymaling etter at du har kappet til platene, så vann aldri ender opp med å komme i kontakt med treverket. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 21.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2021 Eksempel: https://www.plankepriser.no/produkt/forskalingsfiner-15mm-75x150cm-filmbelagt-bjork-bszpjk Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
forskern Svart 22.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2021 Wallas! jeg har sett disse, men er de egentlig mer vannfaste i limet enn vanlig kryssfiner? Jeg skjønner at filmen gir en viss beskyttelse, men jeg lurer på om forslaget om å overflatebehandle med Epoxymaling på en vanlig plate gir enda bedre beskyttelse? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 22.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2021 Baderomsplater Trespo ol. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 22.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2021 forskern skrev 52 minutter siden: jeg har sett disse, men er de egentlig mer vannfaste i limet enn vanlig kryssfiner? Jeg skjønner at filmen gir en viss beskyttelse, men jeg lurer på om forslaget om å overflatebehandle med Epoxymaling på en vanlig plate gir enda bedre beskyttelse? De som ikke er filmbelagte du trolig kaller "vanlig" kryssfiner er to typer. Den ene typen er såkalt "interiørlimt" og beregnet for innvendig bruk i tørre rom. Den andre typen er WBP - limt ( Weather and Boil Proof), og kan brukes til f.eks forskaling. De er helt klart mer vannfaste i limet enn de "interiørlimte" Begge typene ser like ut når de ligger i hylla hos trelasthandleren. Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 22.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2021 Takk Janmar! Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 22.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2021 forskern skrev 21 minutter siden: Takk Janmar! Bare hyggelig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.