Jump to content

Volvo Penta MD11c, temperaturmåler viser maks

eurora69

Recommended Posts

Popeye70 skrev 8 minutter siden:

Har du prøvd å måle temperaturen rett på motoren selv? Hvis det ikke er sensor eller display som er ødelagt så blir motoren din veldig varm…

Det går selvfølgelig nok kjølevann gjennom motoren?

Har ikke prøvd å måle temperatur rett på motoren siden dette ble oppdaget i går og mangler instrument for å måle dette. Nålen går til maks med en gang så jeg vet ikke om selve motoren rekker å bli overopphetet så fort? Motoren er saltvannsavkjølt og det ser ut som det skal være i orden.

eurora69 skrev 1 minutt siden:

Har ikke prøvd å måle temperatur rett på motoren siden dette ble oppdaget i går og mangler instrument for å måle dette. Nålen går til maks med en gang så jeg vet ikke om selve motoren rekker å bli overopphetet så fort? Motoren er saltvannsavkjølt og det ser ut som det skal være i orden.

Hvis nåla går til maks på sekunder så er det nok ikke reell temperatur som vises, nei. Da står du igjen med 3 feilkilder slik jeg ser det: Sensor, ledning eller display.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Popeye70 skrev 3 minutter siden:

Hvis nåla går til maks på sekunder så er det nok ikke reell temperatur som vises, nei. Da står du igjen med 3 feilkilder slik jeg ser det: Sensor, ledning eller display.

Ja, jeg tror du her rett. Skal i båten senere i dag og starter med å sjekke kablene. Takk for svar :) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...