tom Cognac Startet 22.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2021 (redigert) Jeg har tatt av fenderlista som satt på båten. Den var slarkete og stygg. Ny, grå fenderlist er kjøpt inn fra Parma Plast og ligger på loftet. Jeg lurer på om det, ved å se på bildene for tilstanden, er noe spesielt jeg bør gjøre før jeg får lagt på ny fenderlist? Overbygg og skrog er satt sammen med 2 utovergående falser (er det det det heter?) som ligger oppå hverandre og som er poppet! Jeg vet ikke om det er lim mellom falsene. Er det noe jeg bør gjøre for å hindre evt lekkasje her? Jeg ser at det er noen krakeleringer enkelte steder. Dette skal jeg slipe med minisliper, sparkle, pusse og prime, før lakkering. Redigert 22.Mai.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2021 (redigert) Du kan jo bruke en tettemasse over popnaglene og i skjøten. Jeg personlig ville prøvd butylmasse i skjøten og kanskje en ms polymer (lim) i popnaglehullene. Gjør rundt med avfetter først slik T produktene får godt feste. Teroson 2859 er butyl på patron og MS 938 fra Henkel er lim. Avfett med bremseskiverens eller Cleaner 9999. Send meg en pm om du vil vite mer om disse produktene. Når det gjelder fenderlista har du sikkert fått råd om å varme den opp på forhånd og at dere bør være fire eller fler for å få den på. Redigert 23.Mai.2021 av Solbris II La til mer tekst. (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 23.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2021 Solbris II skrev for 6 timer siden: Gjør rundt med avfetter først slik T produktene får godt feste. Teroson 2859 er butyl på patron og MS 938 fra Henkel er lim. Avfett med bremseskiverens eller Cleaner 9999. Gjerne sender deg pm i løpet av dagen Solbris II skrev for 6 timer siden: Når det gjelder fenderlista har du sikkert fått råd om å varme den opp på forhånd og at dere bør være fire eller fler for å få den på. Jeg hadde tenkt å leggen den på selv med hjelp av venner, men jeg tror at det beste resultatet blir at marinaen som skal sjøsette båten gjør det - de har god erfaring med å bytte fenderlister Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2021 altera mulier skrev 42 minutter siden: Gjerne sender deg pm i løpet av dagen Jeg hadde tenkt å leggen den på selv med hjelp av venner, men jeg tror at det beste resultatet blir at marinaen som skal sjøsette båten gjør det - de har god erfaring med å bytte fenderlister Jeg tenker også at dette er en god ide! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.