Jump to content

Edit History

VegJoh

VegJoh


Satt bilder i riktig rekkefølge

Jeg er av den oppfatning at et rent, tørt og pent motorrom er både forebyggende og ikke minst en ekstra sikkerhet for å kunne oppdage når noe ikke er som det skal. I dag var jeg i båten for litt videre rengjøring i motorrommet, etter at vi overtok vår «nye» Viksund 310 St.cruz (2005) for noen uker siden.

 

Når jeg rengjorde under pakkboksen oppdaget jeg at det fulgte med en del av en låsering på papiret. (Se bilde 1). Etter litt etterforskning så jeg at denne var knekt av fra låseringen som låser av tetningen/simringen som tetter mot klemflensen og motor. (Se bilde 2 og 3). 
 

Jeg får ikke erstattet denne uten å løsne aksel fra klemhylsen på flensen, og siden båten nå ligger på vannet, så er det noe jeg godt kunne tenke meg å utsette til den kommer på land i høst. 
 

Spørsmålet er da, hvor «kritisk» er dette. Vil den knekte låseringen kunne forårsake at simeringen blir presset ut av pakkboksen og forårsake en større lekkasje, eller sitter det flere tetninger låst av på innsiden, eventuelt på den siden som er mot hylserøret? (Se illustrasjon bilde 4) Jeg mistenker at dette kan være en bosvik pakkboks etter hva jeg kan google meg frem til (se bilde 5)
 

EC768023-8DC8-4D80-BEF2-EA35D10E40BC.jpeg.85b56adf1df6529ab4dcd5044c728319.jpeg

5BC2C4A6-BB03-48BA-88FF-FF83D81FD92B.jpeg.1bf0e556e4eba9c69755dab21c28f304.jpeg

 

FA53D633-17AC-4758-82A6-F78BB0B59863.jpeg.0be05724df441624797fc441331066d6.jpeg

 

 

 

 

 

B25648AE-CD89-4727-8026-7307569F831A.jpeg

 

25D73EB8-6086-44BE-82E3-B768FCA7F60A.jpeg.ca406404814aa7bd96bcb04ecc5bc887.jpeg

VegJoh

VegJoh

Jeg er av den oppfatning at et rent, tørt og pent motorrom er både forebyggende og ikke minst en ekstra sikkerhet for å kunne oppdage når noe ikke er som det skal. I dag var jeg i båten for litt videre rengjøring i motorrommet, etter at vi overtok vår «nye» Viksund 310 St.cruz (2005) for noen uker siden.

 

Når jeg rengjorde under pakkboksen oppdaget jeg at det fulgte med en del av en låsering på papiret. (Se bilde 1). Etter litt etterforskning så jeg at denne var knekt av fra låseringen som låser av tetningen/simringen som tetter mot klemflensen og motor. (Se bilde 2 og 3). 
 

Jeg får ikke erstattet denne uten å løsne aksel fra klemhylsen på flensen, og siden båten nå ligger på vannet, så er det noe jeg godt kunne tenke meg å utsette til den kommer på land i høst. 
 

Spørsmålet er da, hvor «kritisk» er dette. Vil den knekte låseringen kunne forårsake at simeringen blir presset ut av pakkboksen og forårsake en større lekkasje, eller sitter det flere tetninger låst av på innsiden, eventuelt på den siden som er mot hylserøret? (Se illustrasjon bilde 4) Jeg mistenker at dette kan være en bosvik pakkboks etter hva jeg kan google meg frem til (se bilde 5)
 

EC768023-8DC8-4D80-BEF2-EA35D10E40BC.jpeg.85b56adf1df6529ab4dcd5044c728319.jpeg

5BC2C4A6-BB03-48BA-88FF-FF83D81FD92B.jpeg.1bf0e556e4eba9c69755dab21c28f304.jpeg

 

FA53D633-17AC-4758-82A6-F78BB0B59863.jpeg.0be05724df441624797fc441331066d6.jpeg

 

25D73EB8-6086-44BE-82E3-B768FCA7F60A.jpeg.ca406404814aa7bd96bcb04ecc5bc887.jpeg

 

 

 

 

B25648AE-CD89-4727-8026-7307569F831A.jpeg



×
×
  • Create New...