Gudrun Startet 24.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2021 Oppdaget akkurat teppeposene vi har hatt i forskjellige båter siden Tordenskjolds dager har fått bein å gå på. Må investere i nye. Har søkt rundt og kun funnet noen til 399. De har 15 grader som nedre grense for ikke å fryse. Ja for voksne. Er det ikke noe mellom nevnte typen og soveposer til 3-4000? Er redd sovepose blir for varm sommerdagen, derfor teppepose som fungrerer mer som en dyne... Anyone? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Hva er greia med teppepose? Har aldri brukt noe annet enn dyner ombord. Faller tempen ned mot eller under 0 blir det teppe oppå dyna Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 24.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Helt enig, aldri noe annet en dyne ombord... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Vel nå er ikke min lommebok så stinn jeg har noe annet enn en 25fots plastbåt med lite plass. Køyen er en stikkkøy som brukes og til lagring av fiskeutstyr etc.. Da rulles de to teppeposene sammen og stues bort. Men det er fortsatt ikke noe svar på spørsmålet mitt. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 24.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Biltema teppeposer brukte jeg i alle år. De dagene det var kaldt så la jeg pledd over i tillegg. Pledd trenger du jo uansett for norsk sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 24.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Jeg testet sovepose fra Jula til 349,- og 2-3 grader på natta og det var kaldt. Så kaldt at jeg ikke fikk sove, men måtte kle på meg i 02 tiden.. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
enslagsgjest Svart 24.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Her har du litt av hvert: https://www.dntbutikken.no/utstyr/sovepose/lakenpose Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Popeye70 Svart 24.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Hvor lang er sesongen din, hvor posen skal brukes? Hvor kaldt blir det? En komfort-temperatur på >15 grader er for dårlig i Norge hvis du vil bruke posen på våren og høsten. Da må du i så fall sove med ulltøy og/eller bruke tepper i tillegg. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.