Suzuki Startet 13.Juni.2003 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2003 Har en slik varmer, gammel og god men aldri montert. Sitter å kikker på bruksanvisningen og oppdager at det mangler dieselpumpe på enheten min. Er det noen som veit spec`en på denne pumpen ? Kan en vanlig drivstoffpumpe nyttes ? Hva trengs av trykk ? Virker som om det bare er en "matepumpe" men det er ikke sikkert eller ? Hva med overflow, virker ikke som om det er tegnet muligheter for tilbakeføring ?? MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
880 Svart 13.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2003 For å spare deg for masse grublerier kan du bare gi hele sulamitten til meg, så er du kvitt problemet :wink: :lol: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Suzuki Svart 13.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2003 OK, nevn et passende honorar, så er det i boks ! Ærlig talt, tenkte at det kanskje var verdt å installere denne varmeren, spesielt ettersom den faktisk er helt "ny". Finnes iallefall ikke spor av varme / sot noe sted, regner med at det er ganske "tricky" å reingjøre den slik at den ser ubrukt ut.... MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Jorg-1 Svart 14.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2003 Hei du.Må ikke bruke vanlig drivstoffpumpe!!!!!!!!!! Få tak i den originale membranpumpe som skal til.Strømmen fra styreenheten til varmeren leverer impulsspenning og greier ikke drive en vanlig drivstoffpumpe. Mener at de som har "Ebern" er Kolberg Caspary i Asker eller var det Asker diesel? Tror ikke den koster mange kronene. Tror det er samme pumpe på bensinutgaven også.Lykke til! Hilsen Jørgen Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
880 Svart 14.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2003 Orginalt sitter det to pumper på denne. En membranpumpe (fødepumpe) og en stempelpumpe. Fødepumpen skal pumpe opp diesel og holde et svakt trykk frem til stempelpumpen. Varmeren må ikke kjøres med bare matepumpen, du ville få for mye diesel inn og får problemer. Har du bare stempelpumpen kan du kjøre kun med denne men da bør ikke løftehøyden på dieselenvære stor. Du kan ev. montere stempelpumpen ved dieseltanken. Er blitt anbefalt å kun bruke sistnevnte. Har ikke testet dette ennu. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Baard Svart 14.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2003 Ebersprecher får du hos Bosch forhandlere. Kontakt de for riktig pumpe. Det er viktig at du bruker riktig pumpe som er justert for din varmer, hvis ikke vil ikke varmeren gå skikkelig. Det er helt greit med bare den lille tikkende stempelpumpen, men da må du montere drivstofftanken høyere opp en selve pumpen for at det skal fungere bra. Eber er veldig kilen på luft i systemet, så det kan ta litt tid å få ut all luft og å få varmeren til å gå skikkelig. Pass også på å montere forbrenningsluft og eksos riktig. (like lange slanger)...... Mvh Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.