elskerseiling Startet 25.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2021 Min nye Goldfish 22 er for gul over fenderlist. Blått skrog er helt perfekt men alt hvitt over fenderlist er for gult etter min smak. Håper bare ikke det er valgt en gulere gelcoat enn vanlig da båten var ny. Har tidligere hatt god erfaring med syre men er det andre midler som tar dette? Båten har teakdørk og jeg er derfor redd for å bruke kraftige saker. Eller går det bra så lenge man bruker MYE vann? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2021 Du kan jo finne frem poleringsmaskina å rubbe det vekk, men det vil bli mange helligdager hvis ikke du er sykt nøie og bruker ett lass med timer Hvordan det går med teak og syre, har jeg (U)heldigvis ikke funnet ut ennå, så der kan jeg ikke gi deg noen råd Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 26.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2021 Hvilken rubbing er å anbefale eventuelt? Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 27.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2021 Før noen nevner Autosol, så kan jeg bekrefte at Menzerna 400 fungerer veldig bra på gelcoat. Tester mye på gelcoat og syns Menzerna og gir en flott glans til å være en litt kraftig rubbing. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 27.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2021 (redigert) Jeg ville funnet fakta først. Hvilken farge det er på gelcoat kan du få vite ved å ringe eller sende e-post til Goldfish. mens du venter kan du sjekke om det er forskjell på steder som ikke har vært i solen som lukeåpninger, mot flater ute. Er det ingen forskjell er det fargen på gelcoaten. Ikke gulning. Da kan du male den om. Dersom du ikke liker fargen. Flere 22 har en farge som ligner litt på Old English White. Dette står godt til flere av de ulike pastellfargene som den kunne ha på skroget jeg tror ikke den har gulnet…, men tro hjelper ingen… Redigert 27.Mai.2021 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 31.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 (redigert) alfaalfa skrev On 27.5.2021 at 9.30: Jeg ville funnet fakta først. Hvilken farge det er på gelcoat kan du få vite ved å ringe eller sende e-post til Goldfish. mens du venter kan du sjekke om det er forskjell på steder som ikke har vært i solen som lukeåpninger, mot flater ute. Er det ingen forskjell er det fargen på gelcoaten. Ikke gulning. Da kan du male den om. Dersom du ikke liker fargen. Flere 22 har en farge som ligner litt på Old English White. Dette står godt til flere av de ulike pastellfargene som den kunne ha på skroget jeg tror ikke den har gulnet…, men tro hjelper ingen… Du har nok helt rett. Dro av en klistrelapp om motoralarm på dashbordet som helt sikkert har vært der siden ny. Og det var jaggu litt gulere enn tradisjonell hvit gelcoat. Da får jeg nesten bare rubbe og polere så jeg i hvertfall får en skikkelig blank flate som ikke ser oksidert og falmet ut. Lakkere gidder jeg nok ikke? Jeg opplever ikke at den er så gul som old english white etter et kjapt google søk. Skal høre med goldfish Redigert 31.Mai.2021 av elskerseiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 31.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 Prøv med vannlinjerens som selges på sprayflaske. La det stå noen minutter. Kritt hvitt etter noen minutter. Gjør det på en overskyet dag og ha littegranne vann i båten slik vannlinjerensen blir utvanna hvis den kommer ned til teak'n. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 Vannlinjerens som kommer i mange farger, fasonger og produsenter er vel bare utvannet syre? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
alfaalfa Svart 31.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2021 Som regel er vannlinjerens oxalsyre i tynn oppløsing. Noen er saltsyre. Men ingen av dem lysner en gul gelcoat, om det er original farge. Men det kan fjerne ulike biofilmer som ligger i/på gelcoat slik at den originale fargen kommer frem. Så i dette tilfelle har det ingen funksjon. Om jeg forstår trådstarter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.