Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Det er teoretisk veldig riktig å løsne boltene først. Da får du mindre friksjon (glidefriksjom) i gjenger og under bolthoder når du trekker til med riktig moment. Jeg tror mange overser det. DERFOR ville jeg fulgt instruksjonsboken her. Men du behøver ikke løsne boltene helt og ikke tappe av all kjølevæsken.

Ellers er jeg ikke ubetinget enig med Hulda i at  "Uansett, bruksanvisningen gjelder". Det er lov å tenke selv dersom en har peiling. Jeg har gjennom årene sett mange idiotiske bruksanvisninger.

NilsPils

NilsPils

Det er teoretisk veldig riktig å løsne boltene først. Da får du mindre friksjon (glidefriksjom) i gjenger og under bolthoder når du trekker til med riktig moment. Jeg tror mange overser det. DERFOR ville jeg fulgt instruksjonsboken her. Men du behøver løsne boltene helt og ikke tappe av all kjølevæsken.

Ellers er jeg ikke ubetinget enig med Hulda i at  "Uansett, bruksanvisningen gjelder". Det er lov å tenke selv dersom en har peiling. Jeg har gjennom årene sett mange idiotiske bruksanvisninger.

• Create New...