Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Sørlandet2 skrev for 4 timer siden:

Så du mener det er kunden sitt ansvar å drive kvalitetssikring og kontroll av motor etter overhaling?

(...)

For meg så virker det spesielt. Men skjønner du mener det anderledes, og syns dette er flotte greier.

 

Du misforstår meg nok en del her, men det er helt greit. Selv om det forståelig nok kan virke slik ved første øyekast , så har jeg faktisk ikke gjort meg opp en egen menig om denne saken. Og det har jeg i utgangspunktet ingen planer om å gjøre heller. Jeg savnet noen vesentlige opplysninger som er utelatt og har ellers stor forståelse for at kjøper blir frustrert etter slike uønskede hendelser. Hadde noe slikt oppstått med meg selv eller i min nærmeste krets ville vi trolig løst problemet selv, på kortere tid og med mindre bekymringer enn ved å lage en stor sak ut av det. Kanskje fått noen kroner i prisavslag også. Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle kan ordne slikt selv, og da får man slike historier. Rett og slett bare trist for alle involverte.

 

Ugleseth skrev for 4 timer siden:

Du har tydeligvis ikke forstått et spøtt, X10an. På tide å lese seg opp på kjøpsloven?

 

Du har selvfølgelig helt rett i at jeg ikke aner hva ordet "spøtt" betyr, men kjøpsloven er jeg derimot ganske trygg på. Dette tilfellet er derimot langt utenfor kjøpslovens virkeområde, jf. kjøpsloven § 1, første ledd, og jeg har derfor store problemer med å forstå ditt innlegg dersom du selv mener kjøpsloven er noe du kan. Presiser gjerne hvilken del av kjøpsloven du mener jeg bør lese meg opp på, isteden for å bare kaste meningsløse påstander rundt på internett.

 

Ellers må jeg legge til at i utgangspunktet ville jeg selv kastet meg i bilen og kjørt 20 mil for å undersøke omfanget av problemet dersom jeg hadde vært selger. Jeg mener selger bør stå for produkter han selger å forsøke og rydde opp i egne problemer, innenfor rimelighetens grenser.

 

Jeg vil understreke at mitt siste avsnitt er oppriktig ment, det om at jeg håper kjøper ender opp med en god motor og ønsker en god sommer, og på ingen som helst måte sarkasme. På et generelt grunnlag ønsker jeg virkelig at menneskene rundt meg skal ha det bra og at de skal kunne legge bak seg dårlige opplevelser de ikke lenger kan få gjort noe med. Jeg håper virkelig sommeren blir bra i år også!

X10an

X10an

Sørlandet2 skrev for 4 timer siden:

Så du mener det er kunden sitt ansvar å drive kvalitetssikring og kontroll av motor etter overhaling?

(...)

For meg så virker det spesielt. Men skjønner du mener det anderledes, og syns dette er flotte greier.

 

Du misforstår meg nok en del her, men det er helt greit. Selv om det forståelig nok kan virke slik ved første øyekast , så har jeg faktisk ikke gjort meg opp en egen menig om denne saken. Og det har jeg i utgangspunktet ingen planer om å gjøre heller. Jeg savnet noen vesentlige opplysninger som er utelatt og har ellers stor forståelse for at kjøper blir frustrert etter slike uønskede hendelser. Hadde noe slikt oppstått med meg selv eller i min nærmeste krets ville vi trolig løst problemet selv, på kortere tid og med mindre bekymringer enn ved å lage en stor sak ut av det. Kanskje fått noen kroner i prisavslag også. Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle kan ordne slikt selv, og da får man slike historier. Rett og slett bare trist for alle involverte.

 

Ugleseth skrev for 4 timer siden:

Du har tydeligvis ikke forstått et spøtt, X10an. På tide å lese seg opp på kjøpsloven?

 

Du har selvfølgelig helt rett i at jeg ikke aner hva ordet "spøtt" betyr, men kjøpsloven er jeg derimot ganske trygg på. Dette tilfellet er derimot langt utenfor kjøpslovens virkeområde, jf. kjøpsloven § 1, første ledd, og jeg har derfor store problemer med å forstå ditt innlegg dersom du selv mener kjøpsloven er noe du kan. Presiser gjerne hvilken del av kjøpsloven du mener jeg ikke har forstått, isteden for å bare kaste meningsløse påstander rundt på internett.

 

Ellers må jeg legge til at i utgangspunktet ville jeg selv kastet meg i bilen og kjørt 20 mil for å undersøke omfanget av problemet dersom jeg hadde vært selger. Jeg mener selger bør stå for produkter han selger å forsøke og rydde opp i egne problemer, innenfor rimelighetens grenser.

 

Jeg vil understreke at mitt siste avsnitt er oppriktig ment, det om at jeg håper kjøper ender opp med en god motor og ønsker en god sommer, og på ingen som helst måte sarkasme. På et generelt grunnlag ønsker jeg virkelig at menneskene rundt meg skal ha det bra og at de skal kunne legge bak seg dårlige opplevelser de ikke lenger kan få gjort noe med. Jeg håper virkelig sommeren blir bra i år også!

X10an

X10an

Sørlandet2 skrev for 4 timer siden:

Så du mener det er kunden sitt ansvar å drive kvalitetssikring og kontroll av motor etter overhaling?

(...)

For meg så virker det spesielt. Men skjønner du mener det anderledes, og syns dette er flotte greier.

 

Du misforstår meg nok en del her, men det er helt greit. Selv om det forståelig nok kan virke slik ved første øyekast , så har jeg faktisk ikke gjort meg opp en egen menig om denne saken. Og det har jeg i utgangspunktet ingen planer om å gjøre heller. Jeg savnet noen vesentlige opplysninger som er utelatt og har ellers stor forståelse for at kjøper blir frustrert etter slike uønskede hendelser. Hadde noe slikt oppstått med meg selv eller i min nærmeste krets ville vi trolig løst problemet selv, på kortere tid og med mindre bekymringer enn ved å lage en stor sak ut av det. Kanskje fått noen kroner i prisavslag også. Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle kan ordne slikt selv, og da får man slike historier. Rett og slett bare trist for alle involverte.

 

Ugleseth skrev for 3 timer siden:

Du har tydeligvis ikke forstått et spøtt, X10an. På tide å lese seg opp på kjøpsloven?

 

Du har selvfølgelig helt rett i at jeg ikke aner hva ordet "spøtt" betyr, men kjøpsloven er jeg derimot ganske trygg på. Dette tilfellet er derimot langt utenfor kjøpslovens virkeområde, jf. kjøpsloven § 1, første ledd, og jeg har derfor store problemer med å forstå ditt innlegg dersom du selv mener kjøpsloven er noe du kan.

 

Ellers må jeg legge til at i utgangspunktet ville jeg selv kastet meg i bilen og kjørt 20 mil for å undersøke omfanget av problemet dersom jeg hadde vært selger. Jeg mener selger bør stå for produkter han selger å forsøke og rydde opp i egne problemer, innenfor rimelighetens grenser.

 

Jeg vil understreke at mitt siste avsnitt er oppriktig ment, det om at jeg håper kjøper ender opp med en god motor og ønsker en god sommer, og på ingen som helst måte sarkasme. På et generelt grunnlag ønsker jeg virkelig at menneskene rundt meg skal ha det bra og at de skal kunne legge bak seg dårlige opplevelser de ikke lenger kan få gjort noe med. Jeg håper virkelig sommeren blir bra i år også!

X10an

X10an

Sørlandet2 skrev for 4 timer siden:

Så du mener det er kunden sitt ansvar å drive kvalitetssikring og kontroll av motor etter overhaling?

(...)

For meg så virker det spesielt. Men skjønner du mener det anderledes, og syns dette er flotte greier.

 

Du misforstår meg nok en del her, men det er helt greit. Selv om det forståelig nok kan virke slik ved første øyekast , så har jeg faktisk ikke gjort meg opp en egen menig om denne saken. Og det har jeg i utgangspunktet ingen planer om å gjøre heller. Jeg savnet noen vesentlige opplysninger som er utelatt og har ellers stor forståelse for at kjøper blir frustrert etter slike uønskede hendelser. Hadde noe slikt oppstått med meg selv eller i min nærmeste krets ville vi trolig løst problemet selv, på kortere tid og med mindre bekymringer enn ved å lage en stor sak ut av det. Kanskje fått noen kroner i prisavslag også. Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle kan ordne slikt selv, og da får man slike historier. Rett og slett bare trist for alle involverte.

 

Ugleseth skrev for 3 timer siden:

Du har tydeligvis ikke forstått et spøtt, X10an. På tide å lese seg opp på kjøpsloven?

 

Du har selvfølgelig helt rett i at jeg ikke aner hva ordet "spøtt" betyr, men kjøpsloven er jeg derimot ganske trygg på. Dette tilfellet er derimot langt utenfor kjøpslovens virkeområde, jf. kjøpsloven § 1, første ledd, og jeg har derfor store problemer med å forstå ditt innlegg dersom du selv mener kjøpsloven er noe du kan.

 

Ellers må jeg legge til at i utgangspunktet ville jeg selv kastet meg i bilen og kjørt 20 mil for å undersøke omfanget av problemet dersom jeg hadde vært selger.

 

Jeg vil understreke at mitt siste avsnitt er oppriktig ment, det om at jeg håper kjøper ender opp med en god motor og ønsker en god sommer, og på ingen som helst måte sarkasme. På et generelt grunnlag ønsker jeg virkelig at menneskene rundt meg skal ha det bra og at de skal kunne legge bak seg dårlige opplevelser de ikke lenger kan få gjort noe med. Jeg håper virkelig sommeren blir bra i år også!

X10an

X10an

Sørlandet2 skrev for 4 timer siden:

Så du mener det er kunden sitt ansvar å drive kvalitetssikring og kontroll av motor etter overhaling?

(...)

For meg så virker det spesielt. Men skjønner du mener det anderledes, og syns dette er flotte greier.

 

Du misforstår meg nok en del her, men det er helt greit. Selv om det forståelig nok kan virke slik ved første øyekast , så har jeg faktisk ikke gjort meg opp en egen menig om denne saken. Og det har jeg i utgangspunktet ingen planer om å gjøre heller. Jeg savnet noen vesentlige opplysninger som er utelatt og har ellers stor forståelse for at kjøper blir frustrert etter slike uønskede hendelser. Hadde noe slikt oppstått med meg selv eller i min nærmeste krets ville vi trolig løst problemet selv, på kortere tid og med mindre bekymringer enn ved å lage en stor sak ut av det. Kanskje fått noen kroner i prisavslag også. Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle kan ordne slikt selv, og da får man slike historier. Rett og slett bare trist for alle involverte.

 

Ugleseth skrev for 3 timer siden:

Du har tydeligvis ikke forstått et spøtt, X10an. På tide å lese seg opp på kjøpsloven?

 

Du har selvfølgelig helt rett i at jeg ikke aner hva ordet "spøtt" betyr, men kjøpsloven er jeg derimot ganske trygg på. Dette tilfellet er derimot langt utenfor kjøpslovens virkeområde, jf. kjøpsloven § 1, første ledd, og jeg har derfor store problemer med å forstå ditt innlegg dersom du selv mener kjøpsloven er noe du kan.

 

Ellers må jeg legge til at i utgangspunktet ville jeg selv kastet meg i bilen og kjørt 20 mil for å undersøke omfanget av problemet dersom jeg hadde vært selger.

 

Jeg vil understreke at mitt siste avsnitt er oppriktig ment (det om god sommer osv.), og på ingen som helst måte sarkasme. På et generelt grunnlag ønsker jeg virkelig at menneskene rundt meg skal ha det bra og at de skal kunne legge bak seg dårlige opplevelser de ikke lenger kan få gjort noe med. Jeg håper virkelig sommeren blir bra i år også!

X10an

X10an

Sørlandet2 skrev for 3 timer siden:

Så du mener det er kunden sitt ansvar å drive kvalitetssikring og kontroll av motor etter overhaling?

(...)

For meg så virker det spesielt. Men skjønner du mener det anderledes, og syns dette er flotte greier.

 

Du misforstår meg nok en del her, men det er helt greit. Selv om det forståelig nok kan virke slik ved første øyekast , så har jeg faktisk ikke gjort meg opp en egen menig om denne saken. Og det har jeg i utgangspunktet ingen planer om å gjøre heller. Jeg savnet noen vesentlige opplysninger som er utelatt og har ellers stor forståelse for at kjøper blir frustrert etter slike uønskede hendelser. Hadde noe slikt oppstått med meg selv eller i min nærmeste krets ville vi trolig løst problemet selv, på kortere tid og med mindre bekymringer enn ved å lage en stor sak ut av det. Kanskje fått noen kroner i prisavslag også. Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle kan ordne slikt selv, og da får man slike historier. Rett og slett bare trist for alle involverte.

 

Ugleseth skrev for 3 timer siden:

Du har tydeligvis ikke forstått et spøtt, X10an. På tide å lese seg opp på kjøpsloven?

 

Du har selvfølgelig helt rett i at jeg ikke aner hva ordet "spøtt" betyr, men kjøpsloven er jeg derimot ganske trygg på. Dette tilfellet er derimot langt utenfor kjøpslovens virkeområde, jf. kjøpsloven § 1, første ledd, og jeg har derfor store problemer med å forstå ditt innlegg dersom du selv mener kjøpsloven er noe du kan.

 

Ellers må jeg legge til at i utgangspunktet vill jeg selv kastet meg i bilen og kjørt 20 mil for å undersøke omfanget av problemet dersom jeg hadde vært selger.

 

Jeg vil understreke at mitt siste avsnitt er oppriktig ment (det om god sommer osv.), og på ingen som helst måte sarkasme. På et generelt grunnlag ønsker jeg virkelig at menneskene rundt meg skal ha det bra og at de skal kunne legge bak seg dårlige opplevelser de ikke lenger kan få gjort noe med. Jeg håper virkelig sommeren blir bra i år også!



×
×
  • Create New...