tom Cognac Startet 27.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2021 (redigert) Jeg holder på å fjerne fuktskadd deler av taket. Der hvor mast og horn har vært montert har det vært støpt fast en finerplate (10mm tror jeg) Halvparten av denne platen var så fuktig at det "dryppet" av den. Så jeg fjernet den. Se bildet. Resten av plata har mange blå-taper. Nå er sp.målet: Jeg må erstatte den. Kan jeg bruke en 10 mm plankebit (gran - furu el.lign) i stede for finer? Redigert 27.Mai.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Fiks Svart 27.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2021 Hei, Du må endre tittelen for å unngå at emnet blir stengt. F. eks til: Må forsterke hardtop, kan jeg støpe inn en treplanke? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 Finer er jo betydelig sterkere da. Hvorfor vil du bruke en treplanke? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tom Cognac Svart 28.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 index skrev 50 minutter siden: Finer er jo betydelig sterkere da. Hvorfor vil du bruke en treplanke? Er klar over at finer er sterkere, men for meg (med det verktøyet jeg har) er det lettere å jobbe med og å plastre fast en treplanke Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 Trenger du noe spesielt verktøy for å bruke en trefiner-plate da? Kan kappes med vanlig håndsag, og kjøpes i den tykkelsen du trenger. Eneste ulempen med en finerplate er at du må kjøpe en hel plate som koster en del, i stedet for en plankebit. Men det kan jo godt være du kan kjøpe en rest hos et lokalt snekkerfirma? (møbelsnekkeri) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 28.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 altera mulier skrev 50 minutter siden: Er klar over at finer er sterkere, men for meg (med det verktøyet jeg har) er det lettere å jobbe med og å plastre fast en treplanke Jeg skjønte ikke helt logikken der, men greit nok. Med en treplanke vil du få et svakere resultat. Helst bør du bytte ut hele finerplaten med en ny tilsvarende. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tom Cognac Svart 28.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 Grand Banks jr skrev for 5 timer siden: Eneste ulempen med en finerplate er at du må kjøpe en hel plate som koster en del, i stedet for en plankebit. Men det kan jo godt være du kan kjøpe en rest hos et lokalt snekkerfirma? (møbelsnekkeri) Har sjekket litt etter at jeg posta - jeg får kjøpt en finerbit (kapp som de rensager for meg hos XL-bygg (koselige folk der )i riktig mål til å plastre på plass Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 @altera mulier, topp Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.