Camargue44 Startet 28.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2021 Er det greit å benytte ais med feil båtdata? Jeg ser mange bommer på båttyper, dvs at det bruker seilbåter og motorbåter om hverandre. Det får vel være, men det er kanskje ikke ok å sende feil størrelse eller helt uvirkelige størrelser på båten? F.eks 40m i steden for 40fot, eller en lengde på hele 799m som noen benytter for båten sin her på brygga. Det forplikter kanskje å benytte både VHF og ais mest mulig riktig når man har en lisens? Kanskje det er bare jeg som synes dette er dårlig sjøvett... Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 28.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 Av og til så får man være fornøyd med at det er riktig båtnavn, tror jeg (Jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte at det seila en grå båt i varmere strøk med M/S <ferjenavn> på AIS for en haug med år siden...) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 Helt klart dårlig sjømannskap å sende feilaktig info. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.