Odyssevs Startet 30.Mai.2021 Del på Facebook Startet 30.Mai.2021 (redigert) Jeg har tatt ut alle bolter untatt to der bolthodet røk av. De andre boltene slapp fint. Men manifolden sitter som sveiset fast. Tipper at manifold og blokk har korrodert sammen der det ikke er pakning imellom, f eks rundt boltene. Og manifold og blokk har nok satt seg grundig fast i pakningen. Hva er mine muligheter for å få det fra hvetandre? Jeg mistenker at blåselampe langs kanten det manifold og blokk møtes kombinert med rå makt er min eneste sjangse. Eller er det noen andre ideer der ute? Bare manifolden er av er jeg ikke bekymret for de to brukne boltene. Jeg har en induksjonsvarmer som løser det problemet. Redigert 30.Mai.2021 av Odyssevs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 5.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2021 Blåselampe langs kanten av manifolden mot pakningen. Rustløser i alle bolthull. Pakningfjerner langs pakningsskjøt. Mange harde slag med stooor hammer. Men nei, manifolden sitter fortsatt som sveiset til blokken. Hva er neste, slegge? Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 6.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2021 Etter pause og mye knot fikk jeg løs motoren. Noen muttre var vanskelige å komme til og satt naturlugvis fast som bare h*****e. Da skal det endelig bli vei i vellinga. Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 26.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2021 Varme, svovelsyre og aceton/ATF mix. En bolt(rest) ute, en igjen. Lekkasjen var mellom manifold og blokk der det brukne boltene satt. Da har naturligvis vannet også kommet inn til bolten og korrodert den fast i manifolden. Bra jeg har hatt myecannet å gjøre denne sommeren for mesteparten av båtsesongen er gått innen alt er klart igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 8.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2021 (redigert) Manifold klar for montering. Dette tok tid, uendelige runder. Redigert 8.August.2021 av Odyssevs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 6.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2021 Glemte å følge opp men jeg kan endelig rapportere suksess. I tillegg til å fikse lekkasjen har jeg overhalt forgassere og skiftet noen reed ventiler. Den starter lettere enn noeng gang og tomgang er perfekt kald eller varm. Og det med alt justert per bok. Intet som måtte tweakes pga alder slik det var før. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.