Prologue Startet 1.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2021 Skal ta båtførerprøven neste uke. Er født før 1980, men greit å ha uansett. Har tatt det med tilgang til kursmateriell på nett, båtførerkurset.no. Føler jeg har kontroll på alt nå, men til eksamen står det at det anbefales å ha passer og paralellforskyver. Jeg har klart meg helt fint med en vanlig linjal hittil. Den er stor nok til å finne og sette kurser ut fra et A3 kart. Skyver den ned i kartrosen og finner ca hva svaralternativ som er riktig. Bruker den også til å måle NM med, f.eks 7 cm tilsvarer 1 NM. Noen som kun har brukt en stor linjal til prøven? Eller burde jeg kjøpt rullelinjal/paralellforskyver og passer? Prøven avlegges på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2021 Tror ikke det er mange som greier å parallellforskyve ei linjal over kartet uten å bomme noen grader. men den feilen tåler du kanskje, hvis ikke oppgaven starter med det, da kan det fort balle på seg flere feil? Det en trenger er å ha lest pensumet, så dær hukommelse, sundt bondevett, flere blyanter og parallellforskyver og passer, er nå min mening.. Lykke til. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Prologue Svart 1.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2021 Nei, det tror jeg ikke at jeg klarer heller, men svaralternativene er skilles vel mer en 1 grad, så skal vel kanskje klare å treffe ca og dermed finne det korrekte svaret? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.