Jump to content

Hvilke materiell trenger jeg til båtførerprøven

Prologue

Recommended Posts

Skal ta båtførerprøven neste uke. Er født før 1980, men greit å ha uansett.

Har tatt det med tilgang til kursmateriell på nett, båtførerkurset.no.

Føler jeg har kontroll på alt nå, men til eksamen står det at det anbefales å ha passer og paralellforskyver.

Jeg har klart meg helt fint med en vanlig linjal hittil. Den er stor nok til å finne og sette kurser ut fra et A3 kart. Skyver den ned i kartrosen og finner ca hva svaralternativ som er riktig. Bruker den også til å måle NM med, f.eks 7 cm tilsvarer 1 NM.

Noen som kun har brukt en stor linjal til prøven? Eller burde jeg kjøpt rullelinjal/paralellforskyver og passer? Prøven avlegges på nett.

Tror ikke det er mange som greier å parallellforskyve ei linjal  over kartet uten å bomme noen  grader.

men den feilen tåler du kanskje, hvis ikke oppgaven starter med det, da kan det fort balle på seg flere feil?

Det en trenger er å ha lest pensumet, så dær hukommelse, sundt bondevett, flere blyanter og parallellforskyver og passer,

er nå min mening..

Lykke til.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...