odmali Startet 1.Juni.2021 Del på Facebook Startet 1.Juni.2021 Har en Sandvik 945 med en Ford 2015 motor. Har skylt motoren med ferskvann 4 g, og satt inn 2 termostater på hhv 79 og 85 grader. Jeg får liksom ikke mer varme enn ca 60 - 65 gr. Jeg har hørt at for lav temp kan være like skadelig som for høy varme. Noen som har noen geniale råd om hvorfor, og hva som kan gjøres ? Hilsen Oddvar Lindås Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Juni.2021 Del på Facebook Svart 1.Juni.2021 Jeg ville ikke ha vært bekymret for den temperaturen. Noen motorer går kaldere enn andre, sånn er det bare. 60-65 grader er helt OK. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 1.Juni.2021 Del på Facebook Svart 1.Juni.2021 Nei, det er i hvert fall ikke den temperaturen som knekker motoren. Hadde ikke bekymret meg. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 1.Juni.2021 Del på Facebook Svart 1.Juni.2021 grei temp. Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 1.Juni.2021 Del på Facebook Svart 1.Juni.2021 Hei, temperaturen du oppnår er nok ikke skadelig, men du skal jo få termostattemperaturen om alt er på stell på din 2715! Om du har bereder ellere varmeapparat tilkoplet motoren, kan dette medføre for lav motortemperatur - om det er koplet feil! Returen fra berederkretsen skal ikke tilkoples før eller i varmeveksleren slik at returvannet avkjøles i veksleren før det tilføres motoren. Returen skal tilkoples (ved hjelp av et t-rør) mellom veksleren og motorens ferskvannspumpe. Hvis ledningene er korrekt koplet kan det uansett være lurt å strupe ventilen(e) i berederkretsen noe - for raskere å oppnå korrekt motortemperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.