Jump to content

Epoxy Primer - blir ikke glatt og fint.

tcic1

Recommended Posts

Hei ,

barnebarn har en GH10 som vi har pusset ned, det er en del stripet etc som synes veldig godt

etter 2 strøk med Epoxy og jeg synes den ikke ser bra ut. Jeg trodde epoxy primeren ville dekke

over mesteparten men det synes godt. Det er en bruksbåt men vi har lagt ned mye arbeide i sliping

og vi syntes det så bra ut. Allikevel så synes "alt" og den er ikke noe glatt heller.

Hva kan brukes oppå epoxy ...lakk ?? Eller noe annet - gelcoat ?? Hva slags rull brukes til påføring.

Håper på svar da han vil ha båten på vannet.

:confused: 

Det er vel sjelden at ujevnheter blir borte med maling; sluttresultatet er avhengig av grunnarbeidet. Er det dype riper/striper så er det vel kanskje nødvendig med sparkling? Er det små riper/striper så kan du forsøke å slipe på det du allerede har malt?

Om båten ligger opp ned, så vil kanskje en tyktflytende gelcoat fylle igjen små ujevnheter, men jeg vet ikke om det er lurt å legge gelcoat over grunning?

Redigert av Familiesnekke (see edit history)

Hei , takk for innspill.

Jeg tenkte på å matte ned epoxy og påføre gelcoat - den skal jo bli glatt og fin og

kanskje den dekker disse stripene / ujevnheter. Er det greit å bruke gelcoat utenpå epoxy primeren ?

Er det vanlig - jeg har dessverre lite greie på dette. Forsøkt å lese meg opp på forumet men finner

ikke noe om det.

index skrev Just now:

Gelcoat utenpå epoxy fungerer ikke. Det vil ikke feste. Bruk 2k polyuretanlakk i stedet.

Vil det jevne ut ujevnhetene da? Lakk er vel tynnere enn epoxyprimer. Slipe vekk epoxyprimer over ujevnhetene og sparkle med epoxysparkel for å få det jevnt, pusse og prime på nytt ville jeg gjort. Evt. kan det hende epoxysparkel går utenpå epoxyprimer, så man kan jukse seg fra så mye pussing/sliping, men det vet jeg ikke om går.

Epoxyprimer, da er dette under båten?

I så fall: Hvor mye arbeid skal du legge i det for at fiskene skal få se en glatt bunn?  Smør et strøk bunnstoff eller to og sjøsett er mitt forslag. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...