Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Som overskriften sier: så er lakkmalingen (2K) jeg la på i fjor veldig lett å skrape av. Jeg lakkerte alt under fenderlist med samme type lakkmaling - og den sitter som et skudd. Det ble primet først før lakkering. Men over fenderlist er lakken så lett å skrape av. Her ble det også primet før lakkering. Kan årsaken være at jeg sto utendørs og tildels i solskinn/skygge???

Planen er å lakkere alt på nytt over fenderlist i år (jeg kjøper et garasjetelt som blir satt opp rundt båten for å hindre direkte sollys, dugg, pollen og annet). Er det noen som har tips om hvordan jeg best kan gjøre det for å få best mulig resultat (og så jeg slipper å gjøre jobben omigjen til neste år!) Jeg har IKKE brukt makt når jeg har skrapt med stemjernet bortover båtsiden! 

Forteller bildet noe? Takker for tips, råd.

WP_20210602_17_25_46_Pro__highres.jpg.8ddda374a120e9b8af75c19ce2945fe9.jpg

tom Cognac

tom Cognac

Som overskriften sier: så er lakkmalingen (2K) jeg la på i fjor veldig lett å skrape av. Jeg lakkerte alt under fenderlist med samme type lakkmaling - og den sitter som et skudd. Det ble primet først før lakkering. Men over fenderlist er lakken så lett å skrape av. Her ble det også primet før lakkering. Kan årsaken være at jeg sto utendørs og tildels i solskinn/skygge???

Planen er å lakkere alt på nytt over fenderlist i år (jeg kjøper et garasjetelt som blir satt opp rundt båten for å hindre direkte sollys, dugg, pollen og annet). Er det noen som har tips om hvordan jeg best kan gjøre det for å få best mulig resultat (og så jeg slipper å gjøre jobben omigjen til neste år!)

Forteller bildet noe? Takker for tips, råd.

WP_20210602_17_25_46_Pro__highres.jpg.8ddda374a120e9b8af75c19ce2945fe9.jpg

• Create New...