Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

X10an skrev for 1 time siden:

Det er fristende å spørre om du har primet på polert eller vokset overflate.

Jeg kjøpte båten i august 2019. Den var ikke på vannet da. Den var matt og "fæl" :sad: Jeg fikk tips her om å prøve å rubbe den opp og så polere den (husker det nå - når jeg tenker etter:smiley:), men det hjalp ikke. Da fikk jeg tips om å lakkere den. Så vidt jeg husker mattslipte jeg båten (var nok ekstra grundig under fenderlist for her skulle den hellakkeres på grunn av mange sårskader som ble grundig sparklet og pusset - og sparklet og pusset........ :wink:), om jeg så vasket den (nok) med aceton - det er jeg ikke sikker på. Brukte mikrofiberklut etter på. Mange kluter fra BT. Arbeidet jeg gjorde under fenderlist er i alle fall bra - her sitter lakken som et skudd. Det er bare over fenderlist at lakken "flasser" av. 

Hulda skrev 1 time siden:

Vask med aceton. Nye filler hele tiden. Mattsliping. Fjerne slipestøv. Lese produktets bruksanvisning.

Det er nok det jeg må gjøre ja :smiley: Bruker lakken til Dycas og mener jeg har fulgt oppskriften der ganske nøye :wink:

tom Cognac

tom Cognac

X10an skrev for 1 time siden:

Det er fristende å spørre om du har primet på polert eller vokset overflate.

Jeg kjøpte båten i august 2019. Den var ikke på vannet da. Den var matt og "fæl" :sad: Jeg fikk tips her om å prøve å rubbe den opp og så polere den (husker det nå - når jeg tenker etter:smiley:), men det hjalp ikke. Da fikk jeg tips om å lakkere den. Så vidt jeg husker mattslipte jeg båten (var nok ekstra grundig under fenderlist for her skulle den hellakkeres), om jeg så vasket den (nok) med aceton - det er jeg ikke sikker på. Arbeidet jeg gjorde under fenderlist er i alle fall bra - her sitter lakken som et skudd. Det er bare over fenderlist at lakken "flasser" av. 

Hulda skrev 1 time siden:

Vask med aceton. Nye filler hele tiden. Mattsliping. Fjerne slipestøv. Lese produktets bruksanvisning.

Det er nok det jeg må gjøre ja :smiley: Bruker lakken til Dycas og mener jeg har fulgt oppskriften der ganske nøye :wink:

• Create New...