jansentry Startet 2.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2021 Hei. Jeg har en 2013 modell Suzuki 9,9 4-takter som føler for ikke å starte lenger. motoren fungerte helt fint ut fra havna og i 20min. (Frem til nærmeste holme hvor vi var hele dagen og motoren ville bare ikke starte når vi skulle hjem igjen) Dette er en motor med injection og da stopper min erfaring litt opp. Bensin på tanken var ny, samme med pluggene. dødmansskanpp og plugger er OK. er det noen måte å feilsøke drivstoff systemet på, eller finnes det muligheter for pc tilkobling på motor som kanskje kan fortelle meg noe? Mvh Erik Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 2.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2021 Har du sjekket om du har tenning/gnist på pluggene når du forsøker å starte? Hvis ikke kan det kanskje være sensor for at gir står i fri, eller noe annet elektrisk som ikke fungerer som det skal. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
jansentry Svart 2.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2021 tok en sjekk av tennplugger og her er det gnist. syntes vel pluggen var vel tørre, og det rare er at startgass har null effekt. Sitér dette innlegget Link to post
tobba Svart 2.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2021 (redigert) Hadde samme problem på lik motor for et par tre år siden. Etter mye plunder og sjekk viste det seg at det var en slags plastmutter på gir-anordningen rett nede innenfor motordekselet i front, som hadde skrudd seg opp. Jeg antar at motoren da trodde den stod i gir og ville derfor ikke starte. Fikk skrudd til denne mutteren og vipps, så startet motoren igjen. Forsøk verdt dette? Redigert 2.Juni.2021 av tobba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.