Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Hulda skrev for 1 time siden:

Korrosjonsskader kan du se bort fra. Frostskader er relevant om båten har stått i kuldegrader.

 

Enig.

Tror kaldt at saltvann om vinteren tærer vesentlig minde enn varmt salvann under drift. Dessuten er vel komponeneten laget av tærinsresistente materialer.

 

Jeg ville gått for en trykk- lekksjetesting av saltvannskretsen før jeg ovrhodet tenker på å starte motoren. Det er stor sannsynlighet for skader pga. frostsprengning. Men aller først ville jeg tatt en visuell inspeksjon av varmeveksler, slanger og rør.

NilsPils

NilsPils

Hulda skrev 1 time siden:

Korrosjonsskader kan du se bort fra. Frostskader er relevant om båten har stått i kuldegrader.

 

Enig.

Tror kaldt at saltvann om vinteren tærer vesentlig minde enn varmt salvann under drift. Dessuten er vel komponeneten laget av tærinsresistente materialer.

 

Jeg ville gått for en trykk- lekksjetesting av saltvannskretsen før jeg ovrhodet tenker på å starte motoren. Det er stor sannsynlighet for skader pga. frostsprengning.



×
×
  • Create New...