Knallipadden
Var en tur å prøvde å finne ut om det var vann i bensinen. Jeg prøvde først å tømme grovffilteret. Jeg kunne ikke umiddelbart se vann i bensinen, men etter en stund så jeg litt vann helt i bunnen av flasken jeg hadde tømt bensinen over på. Jeg glemte imidlertid å sjekke om flaksen var tørr før jeg tømte bensinen fra filteret over, så det kan være litt rester av vann i flasken.
Det fungerte ikke med å tømme filteret. Jeg kunne ikke se noe vann i det vanlige (lille) drivstoff filteret, men jeg hadde ikke riktig tang til å demontere det.
Jeg prøvde til slutt å fylle på ny fersk bensin og byttet grovffilter i håp om at det skulle virke. Det hjalp ikke. Jeg kjørte konserverings program et par ganger for å se hva som skjedde i frustrasjon. Når jeg startet motoren etterpå spratt turtallet nesten opp til 4000 i 1-2 sekunder (slik at jeg nesten kom i plan) før den dalte til litt over 3000. Jeg prøvde et par ganger til og det samme skjedde. Maks turtall på motoren skal være 5500/5600 og med ny propell får jeg vanligvis rundt 5400.
Jeg prøvde å kjøre med full gass i noen sekunder for å se hva som skjedde i håp om at den gikk opp i turtall. Det gjorde den ikke.