Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

ballistic skrev 11 minutter siden:

Mercury/Cummins sin 119hk tok f.eks Opel ikke ut mere enn 90 hk. Sier seg selv at del da lett kan oppstå problemer, typiske problemer for akkurat denne motoren er jo at den ikke tåler høy belastning i tungdrevne båter, spesielt ikke når wastegate og diverse begynner å sette seg.

 

Den funket greit i lette båter, som regel med drev (helt til wastegaten rustet fast), og var nok ikke tenkt til tunge planende båter.

Men det var jo et 90-talls design fra GM/Isuzu uten noen form for elektronisk styring.

Etter at de konverterte den til common rail tok Opel ut 130 hk av den.

Teerex

Teerex

ballistic skrev 8 minutter siden:

Mercury/Cummins sin 119hk tok f.eks Opel ikke ut mere enn 90 hk. Sier seg selv at del da lett kan oppstå problemer, typiske problemer for akkurat denne motoren er jo at den ikke tåler høy belastning i tungdrevne båter, spesielt ikke når wastegate og diverse begynner å sette seg.

 

Den funket greit i lette båter (helt til wastegaten rustet fast), og var nok ikke tenkt til tunge planende båter.

Men det var jo et 90-talls design fra GM/Isuzu uten noen form for elektronisk styring.

Etter at de konverterte den til common rail tok Opel ut 130 hk av den.

Teerex

Teerex

ballistic skrev 8 minutter siden:

Mercury/Cummins sin 119hk tok f.eks Opel ikke ut mere enn 90 hk. Sier seg selv at del da lett kan oppstå problemer, typiske problemer for akkurat denne motoren er jo at den ikke tåler høy belastning i tungdrevne båter, spesielt ikke når wastegate og diverse begynner å sette seg.

 

Den funket greit i lette båter (helt til wastegaten rustet fast), og var nok ikke tenkt til tunge planende båter. Men det var jo et 90-talls design fra GM/Isuzu uten noen form for elektronisk styring.

Men etter at de konverterte den til common rail tok Opel ut 130 hk av den.

Teerex

Teerex

ballistic skrev 8 minutter siden:

Mercury/Cummins sin 119hk tok f.eks Opel ikke ut mere enn 90 hk. Sier seg selv at del da lett kan oppstå problemer, typiske problemer for akkurat denne motoren er jo at den ikke tåler høy belastning i tungdrevne båter, spesielt ikke når wastegate og diverse begynner å sette seg.

 

Den funket greit i lette båter, og var nok ikke tenkt til tunge planende båter. Men det var jo et 90-talls design fra GM/Isuzu uten noen form for elektronisk styring.

Men etter at de konverterte den til common rail tok Opel ut 130 hk av den.

Teerex

Teerex

ballistic skrev 7 minutter siden:

Mercury/Cummins sin 119hk tok f.eks Opel ikke ut mere enn 90 hk. Sier seg selv at del da lett kan oppstå problemer, typiske problemer for akkurat denne motoren er jo at den ikke tåler høy belastning i tungdrevne båter, spesielt ikke når wastegate og diverse begynner å sette seg.

 

Den funket greit i lette båter, og var nok ikke tenkt til tunge planende båter. Men det var jo et 90-talls design fra GM/Isuzu uten noen form for elektronisk styring.

Men etter at de konverterte den til common rail tok Opel ut 125 hk av den.

Teerex

Teerex

ballistic skrev 4 minutter siden:

Mercury/Cummins sin 119hk tok f.eks Opel ikke ut mere enn 90 hk. Sier seg selv at del da lett kan oppstå problemer, typiske problemer for akkurat denne motoren er jo at den ikke tåler høy belastning i tungdrevne båter, spesielt ikke når wastegate og diverse begynner å sette seg.

 

Den funket greit i lette båter, og var nok ikke tenkt til tunge planende båter. Men det var jo et 90-talls design fra GM/Isuzu uten noen form for elektronisk styring.

Teerex

Teerex

ballistic skrev 3 minutter siden:

Mercury/Cummins sin 119hk tok f.eks Opel ikke ut mere enn 90 hk. Sier seg selv at del da lett kan oppstå problemer, typiske problemer for akkurat denne motoren er jo at den ikke tåler høy belastning i tungdrevne båter, spesielt ikke når wastegate og diverse begynner å sette seg.

 

Den funket greit i lette båter, og var nok ikke tenkt til tunge planende båter. Men det var jo et 90-talls design fra GM/Isuzu uten noen form for elektronikk.



×
×
  • Create New...