Vba1 Startet 3.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2021 Hei Har en Hansvik 18nsom tar inn vann av en eller merkelig grunn. Jeg ser at kjøllisten er noe skadet og noen skruer mangler. Har noen erfaring med tykkelsen på kjøl på Hansvik 18 ? Selv tror jeg at manglende skruer ikke skal være årsaken men.... Lytter gjerne til råd Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 3.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2021 (redigert) Hadde samme opplevelse med forrige båten, en Hansvik 18. Der lakk det inn i kjølen, helt akter på babord side. Hadde vært et hull der, antagelig til en nygle. Hullet var forsøkt tettet med litt glassfiber, utenpå bunnstoff og alt. Jeg slipte rent og støpte på nytt, ble tett. Laminatet i kjølen er i hvert fall tjukt nok til å skru i, hvis de ikke har boret for dypt eller brukt veldig lange skruer. Egentlig skal ikke det gi lekkasje heller, for man skal bruke godt med sikafleks eller lignende i hullene når man skrur under vannlinjen. Redigert 3.Juni.2021 av Sjøvind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vba1 Svart 4.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2021 Ja, jeg får starte med kjølen tror jeg. Bruke eliminerings-metoden. Bytte kjøllisten og bruke tek7 i alle gamle og nye skruehull. Takk for svar og deling av erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.