Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Faxen skrev for 2 timer siden:

Du har en enorm kunnskap om emnet @Teerex. Er det yrket ditt?

 

Takk, nei det er bare en hobby (for tiden iallefall) :smiley:

Når man har en slik 23 år gammel motor (4,2L D-tronic 250 hk) liggende i deler så blir man fort litt over gjennomsnittet interessert. Må bare få den skrudd sammen igjen.

Akkurat nå har jeg lånt ut noen av de nye delene fra den til en som var i beit pga. veldig lang leveringstid på deler.

Håper nå bare at delene dukker opp igjen i løpet av høsten. Alternativet er å selge alt jeg har i deler, det kan faktisk være litt lønnsomt eller iallefall tidsbesparende. Noen av de delene er fryktelig dyre, eller faktisk gått ut av produksjon.

Fabrikkny motor er jo fristende....

 

Dette med delenummer og hva som passer eller ikke fra forskjellige motorgenerasjoner, samt endringer underveis er jo interessante problemstillinger :giggle: 

Og når tilsynelatende samme del har forskjellig delenummer, muligens kun pga. fargen, så skulle man jo gjerne ha visst det også. Samt hva slags deler/delenummer fra nyere motorerutgaver som kan brukes på de eldre utgavene sånn uten videre, uten å lage problemer. Eksosalbuen/riser fra hvit motor brukes f.eks. som erstatningsdel på svart motor selv om den ikke er fysisk identisk. Og noen deler blir/ble levert ulakkerte.

Hadde jeg visst like mye om Volvo Penta og Yanmar så kunne jeg sikkert ha begynt som konsulent :saint:

Teerex

Teerex

Faxen skrev for 2 timer siden:

Du har en enorm kunnskap om emnet @Teerex. Er det yrket ditt?

 

Takk, nei det er bare en hobby (for tiden iallefall) :smiley:

Når man har en slik 23 år gammel motor (4,2L D-tronic 250 hk)liggende i deler så blir man fort litt over gjennomsnittet interessert. Må bare få den skrudd sammen igjen.

Akkurat nå har jeg lånt ut noen av de nye delene fra den til en som var i beit pga. veldig lang leveringstid på deler.

Håper nå bare at delene dukker opp igjen i løpet av høsten. Alternativet er å selge alt jeg har i deler, det kan faktisk være litt lønnsomt eller iallefall tidsbesparende. Noen av de delene er fryktelig dyre, eller faktisk gått ut av produksjon.

Fabrikkny motor er jo fristende....

 

Dette med delenummer og hva som passer eller ikke fra forskjellige motorgenerasjoner, samt endringer underveis er jo interessante problemstillinger :giggle: 

Og når tilsynelatende samme del har forskjellig delenummer, muligens kun pga. fargen, så skulle man jo gjerne ha visst det også. Samt hva slags deler/delenummer fra nyere motorerutgaver som kan brukes på de eldre utgavene sånn uten videre, uten å lage problemer. Eksosalbuen/riser fra hvit motor brukes f.eks. som erstatningsdel på svart motor selv om den ikke er fysisk identisk. Og noen deler blir/ble levert ulakkerte.

Hadde jeg visst like mye om Volvo Penta og Yanmar så kunne jeg sikkert ha begynt som konsulent :saint:



×
×
  • Create New...