Mastiff
@Fantino, han skrev vel at han fjernet termostaten for å få væsken gjennom hele motoren med en gang. Hvis ikke sitronsyra ødelegger andre pakninger (og ikke minst kjøleslanger av gummi) regner jeg med at den ikke skader termostaten heller, som jo er av metall. Jeg prøvde faktisk å få ut min tidligere i dag for å se om den var låst i åpen stilling, men den var ikke til å rikke, og den var absolutt ikke låst i åpen stilling (fullt trykk gjennom systemet var ikke nok til å poppe den ut), så jeg lot den bare sitte igjen der.
Hvor mye vil du anbefale, da? 1,5 kilo per ti liter, kanskje? Jeg har absolutt null peiling selv... Det er ingen blokkeringer jeg kjenner til, men siden det hele begynte med en kontrollstråle som ikke så veldig imponerende ut, vil jeg bare få kjørt igjennom for sikkerhets skyld. Jeg gjør det naturlig nok før jeg bytter anodene på blokka, de blir visstnok ganske opptært av greiene. Jeg har nettopp sjekket om jeg må bytte dem, og det er tydelig at de må byttes hvert år med mitt bruk.