Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Da har jeg tatt en runde til, denne gangen begynte vannet å ryke etter bare en knapp halvtime, så jeg stoppet motoren da. @Fantino Du hadde rett i at vannet var blitt mye klarere imens, så det hadde nok falt noe ned på bunnen. Men jeg tok vannprøve etter den andre runden, med klart vann som sammenligningsgrunnlag. Det er ingen annen mulig kilde til misfargingen enn det som kommer ut av motoren. Og dette er lave vannglass, men det er likevel en klar forskjell sett ovenfra, litt mindre fra siden (det var vanskelig å få noe veldig godt lys fra den vinkelen). Tallerkenen under er det hviteste jeg fant å bruke, en IKEA 365 middagstallerken. Jeg bør nok skylle den før jeg spiser koteletter fra den i dag... :giggle:

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

@Familiesnekke Jeg tror nok jeg nøyer meg med den samme blandingen, men jeg skal kjøre den i gang igjen iallfall et par ganger til i dag, før jeg tømmer murerbalja. Men jeg kan sikkert sette et par glass i kjøleskapet, må bare fortelle fruen at sitronsyre ikke er det samme som sitronbrus... :lol:

Og så fikk jeg heldigvis utsatt den avtalen jeg hadde med båten til fredag, dette var altfor morsomt til å gi meg så lett, og jeg må jo sette inn anoder og sånt når den er ferdig skylt ut etterpå! :wink:

Mastiff

Mastiff

Da har jeg tatt en runde til, denne gangen begynte vannet å ryke etter bare en knapp halvtime, så jeg stoppet motoren da. @Fantino Du hadde rett i at vannet var blitt mye klarere imens, så det hadde nok falt noe ned på bunnen. Men jeg tok vannprøve etter den andre runden, med klart vann som sammenligningsgrunnlag. Det er ingen annen mulig kilde til misfargingen enn det som kommer ut av motoren. Og dette er lave vannglass, men det er likevel en klar forskjell sett ovenfra, litt mindre fra siden (det var vanskelig å få noe veldig godt lys fra den vinkelen). Tallerkenen under er det hviteste jeg fant å bruk, en IKEA middagstallerken. Jeg bør nok skylle den før jeg spiser koteletter fra den i dag... :giggle:

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

@Familiesnekke Jeg tror nok jeg nøyer meg med den samme blandingen, men jeg skal kjøre den i gang igjen iallfall et par ganger til i dag, før jeg tømmer murerbalja. Men jeg kan sikkert sette et par glass i kjøleskapet, må bare fortelle fruen at sitronsyre ikke er det samme som sitronbrus... :lol:

• Create New...