Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Det så temmelig bra ut ja! Som jeg sa: dette ble det nye referansecaset ? Congrats. Well done!

Så finnes det nok sterkere syrer/blandinger som kan brukes men det kjekke med sitronsyra er at den er såpass snill men likevel brukandes til mye. Flyttet for 2-3 år siden og overtok 3 toaletter der det åpenbart ikke vart spylt mye etter bimmelim. Helt brune i vannlåsen og det satt godt. Prøvde alskens vaskemidler og satt og ventet på tilbakering fra rørlegger etter å ha lagt inn bestilling på 3 stk nye på hans tlf svarer. Så kom jeg på sitronsyra… En gryte kokende syreblanding i hver vannlås (ga f i om de sprakk, dette var last resort) så lå hele belegget som brunhvit grus i vannlåsen etter 10-15 min. Minnet om urinstein i båttoalett. Gryter som ser litt pjuskete ut skinner etter en omgang, osv osv. Har faktisk 25 kg sekken stående på kjøkkenet. ? Ble i sin tid ‘frelst’ da jeg så virkningen under vann på 20 år gamle brønnhoder der pakningsflater skinte etter en omgang med sitronsyrespyling fra ROV’ens backpack.

Fantino

Fantino

Det så temmelig bra ut ja! Som jeg sa: dette ble det nye referansecaset ? Congrats. Well done!

Så finnes det nok sterkere syrer/blandinger som kan brukes men det kjekke med sitronsyra er at den er såpass snill men likevel brukandes til mye. Flyttet for 2-3 år siden og overtok 3 toaletter der det åpenbart ikke vart spylt mye etter bimmelim. Helt brune i vannlåsen og det satt godt. Prøvde alskens vaskemidler og satt og ventet på tilbakering fra rørlegger etter å ha lagt inn bestilling på 3 stk nye på hans tlf svarer. Så kom jeg på sitronsyra… En gryte kokende syreblanding i hver vannlås (ga f i om de sprakk, dette var last resort) så lå hele belegget som brunhvit grus i vannlåsen etter 10-15 min. Minnet om urinstein i båttoalett. Gryter som ser litt pjuskete ut skinner etter en omgang, osv osv. Har faktisk 25 sekken stående på kjøkkenet ?

• Create New...