Jump to content

Edit History

Frode_S

Frode_S

typo

Hei,

har i en lang periode slitt med at kjøleskapet nede på min Bavaria 29 Sport kobler ut og får feilmeldingen med et blink "low voltage."  Dette skjer ofte etter en dag i uthavn, vet at batteriene (330ah på forbruk) leverer langt over det som er terskelverdien for at kjøleskapet skal gå (har sjekket via målinger fra en SmartShunt)

Er helt sikkert problemer med kobling/ dimensjon på kabel til kjøleskapet og skal demontere denne uken fo å sjekke koblingene. I den prosessen lurte jeg på om det kan være mulighet å sette inn en DC/DC converter rett før kjøleskapet og programmere denne på en egnet fast output spenning. Tanken kom da jeg ser det som en utrolig "knotete" prosess og stekke nye kabler om dette vil være nødvendig.

Noen som har testet dette - evt har en formening om det er noe som kan virke? Selv har jeg veldig liten kunnskap på feltet!

Er en slik jeg tenker på https://www.victronenergy.com/dc-dc-converters/orion-tr-smart da jeg også ønsker å ha konfigurasjon via app for å forenkle litt for min egen del

Frode_S

Frode_S

Hei,

har i en lang periode slitt med at kjøleskapet nede på min Bavaria 29 Sport kobler ut og får feilmeldingen med et blink "low voltage."  Dette skjer ofte på etter en dag i uthavn, vet at batteriene (330ah på forbruk) leverer langt over det som er terskelverdien for at kjøleskapet skal gå (har sjekket via målinger fra en SmartShunt)

Er helt sikkert problemer med kobling/ dimensjon på kabel til kjøleskapet og skal demontere denne uken fo å sjekke koblingene. I den prosessen lurte jeg på om det kan være mulighet å sette inn en DC/DC converter rett før kjøleskapet og programmere denne på en egnet fast output spenning. Tanken kom da jeg ser det som en utrolig "knotete" prosess og stekke nye kabler om dette vil være nødvendig.

Noen som har testet dette - evt har en formening om det er noe som kan virke? Selv har jeg veldig liten kunnskap på feltet!

Er en slik jeg tenker på https://www.victronenergy.com/dc-dc-converters/orion-tr-smart da jeg også ønsker å ha konfigurasjon via app for å forenkle litt for min egen del

• Create New...