Jump to content

Edit History

ND4SPD

ND4SPD

Grønnskollingen skrev for 13 timer siden:

... TS bruker spalteplassen på å øse ut sin indignasjon over ungdommer som gjør ting han ikke liker. At "de unge" gjør ting man ikke liker behøver ikke bety at det er snakk om moralsk forfall eller at foreldrene gir blaffen. TS sauser sammen lovbrudd med ungdom som gjør irriterende, men fullt lovlig, ungdommelig dårskap. Det er ikke moralsk forfall - det er hormoner og tilgang til teknologi som ikke fantes da vi var unge... 

Det er vel ikke helt riktig. Jeg skriver:  

Sitat

Jeg er mye på sjøen og opplever mye rart. Jeg skal ikke dra alle over en kam, fordi det er mange flinke også. Problemet er at det er alt for mange som ikke er moden nok til å ha det ansvaret de har fått fra foreldrene sine. 

Alt for mange sier ikke noe om et bestemt antall. Det betyr at det skjer nok til at det er et problem. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg har vært i en uthavn uten å bli forstyrret av forholdsvis små barn og ungdommer som suser rundt i alt for stor fart inne i en skjermet uthavn.  Det bråker, det lager bølger, og det er utrolig irriterende. En gang måtte jeg bare dra hjem fordi det var helt umulig å lage seg mat ombord i båten når jeg lå på svai. Jeg hadde nok med å holde meg fast. Det var absolutt ikke noen som brydde seg av foreldre. De hadde fest med de andre båtene, drakk og koste seg på land med full musikk til solen gikk ned (og kanskje lengre - jeg dro hjem da). De lå der med sine cabincruisere fra 40 til 47 fot, og merket ikke så mye til bølgene.

ND4SPD

ND4SPD

Grønnskollingen skrev for 13 timer siden:

... TS bruker spalteplassen på å øse ut sin indignasjon over ungdommer som gjør ting han ikke liker. At "de unge" gjør ting man ikke liker behøver ikke bety at det er snakk om moralsk forfall eller at foreldrene gir blaffen. TS sauser sammen lovbrudd med ungdom som gjør irriterende, men fullt lovlig, ungdommelig dårskap. Det er ikke moralsk forfall - det er hormoner og tilgang til teknologi som ikke fantes da vi var unge... 

Det er vel ikke helt riktig. Jeg skriver: [quote] Jeg er mye på sjøen og opplever mye rart. Jeg skal ikke dra alle over en kam, fordi det er mange flinke også. Problemet er at det er alt for mange som ikke er moden nok til å ha det ansvaret de har fått fra foreldrene sine. [/quote] Alt for mange sier ikke noe om et bestemt antall. Det betyr at det skjer nok til at det er et problem. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg har vært i en uthavn uten å bli forstyrret av forholdsvis små barn og ungdommer som suser rundt i alt for stor fart inne i en skjermet uthavn.  Det bråker, det lager bølger, og det er utrolig irriterende. En gang måtte jeg bare dra hjem fordi det var helt umulig å lage seg mat ombord i båten når jeg lå på svai. Jeg hadde nok med å holde meg fast. Det var absolutt ikke noen som brydde seg av foreldre. De hadde fest med de andre båtene, drakk og koste seg på land med full musikk til solen gikk ned (og kanskje lengre - jeg dro hjem da). De lå der med sine cabincruisere fra 40 til 47 fot, og merket ikke så mye til bølgene.

• Create New...