ND4SPD
Grønnskollingen skrev 38 minutter siden:Vil du at jeg skal kommentere? Jeg trodde folk fra Sogn og Fjordane ikke kunne uttale seg om denne saken, så nå ble jeg veldig usikker.
Det er skrekkelig å høre ditt vitnesbyrd om hvordan de forholdsvis små barna bråkte, lagde bølger og var utrolig irriterende. Enda værre var det at du måtte velge å dra hjem uten å lage mat ombord når du lå på svai en gang. Og så at absolutt ingen foreldre brydde seg da gitt! Jeg er sikker på at ditt innlegg på internettet viser dem (foreldre) hvor skapet skal stå og at det å henvende seg til foreldrene/barna direkte var helt umulig. Det er bra at du får det ut!
Jeg bor i Bergen. Er født i Florø og er mye begge plasser. Syns du virker ganske arrogant i måten du svarer på. Selv om det kanskje ikke er et problem for deg er det faktisk et problem for andre. Det er vel kanskje mer utbredt rundt større plasser, men det er like fullt et problem. Synd det er viktig å snakke om slike ting slik at det blir fokus på problemet. Kanskje noen leser her inne og skjønner at det de gjør er galt.
Som sagt er det ulovlig å føre båt som har mer enn 10 hk og gjør mer enn 10 knop når du er under 16. Det er også ulovlig å kjøre i mer enn 5 knop i nærheten av badende eller på steder hvor det er tilrettelagt for bading. Man skal også ferdes på en måte som ikke lager ulemper for andre. Når man reiser et par timer bort fra byen for å slappe av på en vanligvis stille og rolig plass er det utrolig frustrerende å ikke kunne få litt fred fra støyende båtmotorer som surrer rundt uten stopp, og som lager forstyrrende bølger. Hvorfor må de kjøre akkurat der alle båtene ligger hvis de først skal leke seg og bråke? Kunne ikke de ha kjørt litt lengre unna i det minste så blir ikke det så plagsomt.