HTM
Du verden, skjønner dette er et ømt tema og er man uenig med de mest høylytte her inne er man tydeligvis enten idiot eller i beste fall har man bare idiotiske argumenter.
Nå er ikke dette en relevant problemstilling for min del, primært fordi jeg ikke får ungene ut i noen jolle om jeg så tilbyr de penger for det (mye kjekkere å sitte med fjeset nede i mobilskjermen må vite ), sekundært fordi jeg faktisk synes det er hyggelig med litt liv og røre og ting å se på rundt der jeg er. Og bør vel da også legge til at jeg hverken er snydens full eller ruset på andre ting i slike settinger.
Komodo skrev On 7.6.2021 at 16.05:Det er litt rart det der med støy eller fred og ro på sjøen. Noen familier gjør rett og slett mye av seg. Foreldrene roper til ungene, og ungene roper tilbake. Det er som regel de ungene som hyler høyest hele tiden når de skal bade. Andre familier kan man se en hel helg i den samme bukta uten at man hører en lyd. Rart det der. Har det noe med væremåte og oppdragelse å gjøre tro?
Men generelt, dersom det er slik at man synes det er plagsomt å høre på unger som bader tenker jeg at problemet ikke ligger hos noen andre for å si det slik. Det snakkes mye her om hvor egoistiske folk er... Dersom man er på tur og lar ungene leke og bade (som aldri er lydløst!) og en grinebiter i en annen båt i bukta begynner å kjefte og be ungene holde kjeft... Er det virkelig slik at det bare er den ene siden som er egoist?
Nå vet ikke jeg hvor du holder til @komodo, men det bør jo helst være et stykke fra andre folk? Mener å ha sett i en annen tråd her på forumet at du nok har lagt ned adskillige timer med slipemaskin utenfor der du bor? Du ville vel aldri utsatt naboer for en slik støy...?